Tillbaka från Istanbul!

7kommentarer

Nu är jag hemma från en fantastisk långhelg i Istanbul! Jag hade mycket höga förväntningar på staden men jag måste säga att det trots det var över förväntan. Massor av kultur, vackra byggnader, roliga marknader, god mat med ett kebabutbud som aldrig kunnat anats, roliga sötsaker att pröva... You name it! Framför allt var det riktigt skönt att komma iväg tillsammans med A, traska runt på alla små söta gränder, strosa på bazaarer, besöka Hagia Sophia och Blå Moskén, umgås och bara lyxa. Ett superbra resmål för dig som gillar fart och fläkt, och som är sugen på att se något nytt och annorlunda.
 
 

7 kommentarer

Marie

13 Nov 2012 13:27

Låter som en fantastisk helg och fina bilder!!

Svar: Det var det alla gånger!
engnuttasocker.blogg.se

Helena

13 Nov 2012 13:29

Vilka härliga bilder! Gissa om jag blir ressugen nu???:)
Vad är det ni äter för något?

Sv; Ja testa att baka surdegsbröd för det är väldigt gott. Gör i ordning en surdegsgrund nu så kan du baka till helgen.

Svar: Det blev mycket kebab, som ses på en av bilderna. Sedan är det turkish delight, baklava och längs ner är det en efterrätt som jag inte vet vad det heter. Lite som cream caramel fast ändå inte. Mycket god mat iaf!
engnuttasocker.blogg.se

marta

13 Nov 2012 16:11

Vilken fantastisk weekend ni verkar ha haft. Det är riktigt många år sen jag besökte Istanbul och blev verkligen sugen på ett nytt besök.

Svar: Jasså, du har varit där? Förstår att du gillade det. Jag vet många som har det som en favoritstad.
engnuttasocker.blogg.se

Mårtenssons kök

13 Nov 2012 17:43

Så härligt att få besöka Istanbul, en stad som absolut står med på vår "att resa till"-lista!

Svar: Ni borde absolut ta chansen. Vi åkte med Ving weekendresor som har riktigt bra priser. Kolla vetja!
engnuttasocker.blogg.se

i annahs huvud

13 Nov 2012 17:56

Svar: tack! Ja så härligt med myshelg! ;)

Vilka fina bilder! Ser väldigt härligt ut!!! Kul m resande! :-)

Svar: Superhärlig stad, ett hett tips!
engnuttasocker.blogg.se

Millan

13 Nov 2012 19:06

Det verkar som att ni haft det hur bra som helst! Jättekul att få se foton därifrån, tack för att du visar!

Svar: Vad kul att du tycker det!
engnuttasocker.blogg.se

Karro

13 Nov 2012 22:53

Låter o ser alldeles underbart ut;0)
Förmodligen en ur dum fråga. Men jag ska på Cxworx utbildning nu i helgen på sportlife Östermalm. Kommer till centralen fem min efter att utbildningen börjat. Om du skulle gissa vad tror du det tar i tid från centralen till sportlife med taxi? Typ 20?
Full förståelse om du inte vet.
// karro

Svar: Ingen fråga är väl dum? :) Från T-centralen till Östermalms torg tar det cirka 8 minuter men det är på själva tåget och det kan ta tid att ta sig dit från centralstationen. Med taxi beror det på när det är på dagen och trafikbelastningen. Men skulle jag tippa skulle det vara cirka 20 som du tror :)
engnuttasocker.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej