Besök på helgens chokladfestival... Mmmm..

13kommentarer

Här kommer ett bildspel från årets besök på chokladfestivalen. Det blev som tidigare år ett riktigt härligt besök med massor av smakprov, intressanta nyheter och spännande inköp. Det som jag upplevde som årets tillskott var choklad med inslag av bär av olika slag då de tidigare trenderna med havssalt och chili fanns fick ge plats till det nya utbudet smaksatt med vinbär, hallon, tranbär och andra sorter. Lakritsen fortsätter breda ut sig bland utställarna och i år tycker jag även att marsipanen har fått ett större utrymme på festivalen, vilket för mig är varmt välkommet. Mums!
 
 
Traskade hem, mätt, belåten och med fulla påsar.
Vad köpe jag då? Den som väntar få se i kommande inlägg...

13 kommentarer

Marie

15 Oct 2012 13:48

Härliga bilder! Har aldrig förstått mig på de som inte gillar choklad. ; )

Svar: Inte jag heller, galenskap!
engnuttasocker.blogg.se

Marja - Baka Sockerfritt

15 Oct 2012 15:54

Jag bor i Stockholm, men har ändå aldrig varit där - skandal! Jag försökte iof en gång, men kön var outhärdligt lång... Åh, bilderna ser underbara ut!

Svar: Du får satsa på nästa år, det är verkligen en upplevelse!
engnuttasocker.blogg.se

Lana

15 Oct 2012 19:38

oj, oj, oj, nästan livsfarligt att titta på bilderna! Så mycket gott! :)
Ha en fin kväll!
Kram kram
//Lana

Svar: Ja, det var massor av godsaker. Rullade hem nästan överfylld :)Det samma!
engnuttasocker.blogg.se

Malin´s Diner

15 Oct 2012 19:45

Jag blir ju så avundsjuk på alla som varit på den där chokladfestivalen. Måste ju vara den bästa festivalen att gå på och den hade nog tömt min plånbok...

Ser fram emot att se vad du köpt

Kram Malin

Svar: Jag kan avslöja att jag brände en hel del slantar... Men det komemr nog vara värt det! Jag hoppas du får chansen att besöka mässan någon gång!
engnuttasocker.blogg.se

Glamourwannabe - med huset fullt av grabbar.

15 Oct 2012 22:51

Åh vad mycket smaskigt!! Jag är otroligt svag för kombon choklad-lakrits.

Svar: Ooo, jag med! Kan rekommendera chokladfabrikens laktrisfudge - underbar!!
engnuttasocker.blogg.se

dianasdrömmar

16 Oct 2012 06:33

Var sugen på att åka dit men ingen av barnen ville följa med, härliga bilder kram Diana

Svar: Ajdå :( Ja, jag har tur som bara har mig själv att passa. Jag hoppas du får en ny chans nästa år!
engnuttasocker.blogg.se

Annah

16 Oct 2012 07:09

Åh så underbart gott allt ser ut! Jag missade den festivalen - jag som ääääälskar choklad! ;-) /kram!

Svar: Du får boka in det nästa år, det är som tur är ett årligt event :)
engnuttasocker.blogg.se

Emma

16 Oct 2012 11:17

Åh, vilka otroligt fina bilder och vad mycket gott. Måste vara riktigt kul att kunna gå runt där, smaka, köpa och bli inspirerad av att bara göra något annorlunda för en dag.

Ska bli spännande att se vad du köpte med dig hem! :D

Sv. Ja, vissa veckor rullar det på av bara farten. :) Skulle vilat i lördags, men så ändrades förutsättningarna och jag är glad för det då jag fick till bästa löppasset hittills i höst :) Jag tycker oftast att det är lite för roligt och vill träna lite för mycket, så om jag fick bestämma helst skulle jag helst aldrig vila. Nu funkar det ju inte så för kroppen tyvärr... Igår blev det iaf ett lugnt väldigt yogapass, vilket jag ser som vila (både för kropp och knopp). Vilodagarna blir fler vissa veckor, färre andra. Jag känner efter helt enkelt och låter kroppen eller hjärnan bestämma :)

Ja, när det är tenta på gång är det extra viktigt för mig också att få till träningen. Så man kan koppla bort plugget för en stund, fylla på med ny energi och orka sitta ner "hela" dagarna. :)

Svar: Ja, det är en jättetrtevlig grej för de som gillar choklad. Himla mycket nytt och kul!
Sv: Jag kan vara likadan och ibland skippa vilan bara för att det är så kul med att träna. Men jag har sett baksidan av överträning och tränar därför max 4 ggr/veckan. Mer än så mår jag inte bra av eftersom jag behöver vila samt ha tid för annat. Det är lagom :)

Hoppas tentan gick bra och att du fick till en bra balans mellan plugg, vila och träning :)
engnuttasocker.blogg.se

Karro

16 Oct 2012 12:05

Allt ser ju så fantastsikt gott ut!!!
Var nog tur att jag inte var där ;O)

Svar: Du får chans igen nästa år :) Superkul grej!
engnuttasocker.blogg.se

Helena

16 Oct 2012 15:38

Åhh käre tid vad mycket godsaker! Var hålls chokladfestivalen? Jag har hört talas om den men aldrig besökt den.

Svar: Det är på Nordiska Museet i Sthlm och går första helgen i oktober varje år. Boka in nästa år vettja!
engnuttasocker.blogg.se

Karin FoH

16 Oct 2012 16:34

Låter underbart för en som mig som älskar choklad!

Svar: Det är toppen den där festivalen!
engnuttasocker.blogg.se

Anna

16 Oct 2012 17:50

OMG, ser fantastiskt gott ut!

Svar: Kan avslöja att bilderna långt ifrån ger ett rättvist intryck. Det är 10 ggr bättre!
engnuttasocker.blogg.se

Karin

17 Oct 2012 11:55

Men vad smaskigt!

Svar: Verkligen!
engnuttasocker.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej