Super Saturday, en fantastisk dag!

8kommentarer

Super Saturday in the house! Det var en heeelt fantastisk dag på alla sätt! Massor av roliga och öppna människor att mingla med, riktigt bra instruktörer som bara skvätte av inspiration och en enorm energi.

 

 

Min dag började i cykelsalen då jag med 199 andra trampade igång dagen med Les Mills cykelkoncept RPM. Jag valde att förlägga cykelklassen tidigt då min kropp fortfarande var pigg. Det blev en riktigt svettig start! Därefter skuttade jag vidare på Body Attack och BodyStep, två dansanta klasser med bra musik och rörelseglädje. Höjdpunkten för mig var nog BodyPump-passet i Hovet direkt på stepen, då ett hav av 1300 deltagare fick chansen att pressa och pusha tillsammans. Den nya releasen med bra, grundläggande rörelser och sjungvänlig musik gick i hög grad hem hos mig. Sista timmen ägnade jag åt att trycka upp pulsen det sista samt ge coremusklerna en omgång i Les Mills nya koncept Grit och CXWorX. Riktigt tufft efter hel dags träning i bagaget!

 

 

 


När jag satte mig på banan hem var jag helt slut men samtidigt sprängfylld av energi och med väskorna fulla av nya träningskläder och give aways. Som tur är hade jag en lugn kväll hos svärföräldrarna inbokad som gav mig möjligheten att ladda upp kroppen igen med käk och vila. Nu längtar jag redan till nästa år!!

 

8 kommentarer

Sonja

03 Sep 2012 16:00

Fantastiskt med en hel dag fylld med träningsmotivation tillsammans med många hundratals andra människor! :)
Det är SÅ roligt!

Svar: Ja, det var helt grymt på alla sätt! Det var dock mycket träning och var helt mör efteråt... :)
engnuttasocker.blogg.se

Viktkamp

03 Sep 2012 16:17

har en kompis som oxå var där =) Verkar ha varit kul!! Kram

Svar: Det var det verkligen. Jag hoppas jag kunna delat med mig lite genom bilderna!
engnuttasocker.blogg.se

Karoline

03 Sep 2012 16:21

Fantastiskt bilder, jag stod liiite mer till vänster på BP fotot....

Svar: Ja, jag såg på dina bilder. Vad lustigt att man varit så nära trots allt. Vi ses igen nästa år :)
engnuttasocker.blogg.se

Lovisa

03 Sep 2012 16:57

Wow vad häftigt! När jag var träningsinstruktör i ett tidigare liv så var vi ibland på Älvsjömässan på inspirationsdagar. Jag kommer ihåg när de introducerade step up (och vips så förflyttades vi till stenåldern). :)

Svar: Vad tufft att ha varit med från början. Det måste varit intressant att följa utvecklingen. Nu är step ju så otroligt utbrett.
engnuttasocker.blogg.se

felicia

03 Sep 2012 18:27

sv: ja jag är ju vatteninstruktör så för mig blir det inte så hård träning men klassen jag håller är intensiv så för dom i bassängen är det hårt =D

ååå guuud så kul de där låter!!!!

Svar: Kul med vattengympa som sagt! Kan vara skönt att allt inte kräver egen träning också.
Det var en toppendag!
engnuttasocker.blogg.se

Karin FitnessochHälsa

03 Sep 2012 19:22

Förstår att du hade en grym lördag när du var där!!! Härligt med en massa träningsendorfiner som sprutar!

Svar: Ja, det var verkligen en upplevelse! Du kanske bokar in nästa år? :)
engnuttasocker.blogg.se

milla

03 Sep 2012 21:33

Vilken rolig dag förstår att du fick en massa rolig energi efter detta :)

Svar: Det är toppenkul med konvent. Sån energiladdning!
engnuttasocker.blogg.se

Johannaty.se

03 Sep 2012 21:51

Jag rostade mandlarna i ugnen i 10 min på 175 grader och sen kokade jag upp en halv dl vatten tillsammans med 2 dl socker och kokkos när det står och kokar lade jag i mandlarna och rörde om tills vattnet dunstat bort. Jätte gott var det och doftar gott här hemma nu =)

Svar: Tack för tipset, det ska testas!
engnuttasocker.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej