Vardagslyxar på Juiceverket.

10kommentarer

I det här inlägget slår jag ett slag för att de kedjor av färskpressad jucie som poppat upp här och var. Jag har tidigare bloggat om Squeezed up som levererar goda och innehållsrika jucier och smoothies. Men staden har så många fler att upptäcka.
 
 
Igår klev jag in på Juiceverket på Norrtullgatan i Stockholm. På en liten yta pressar de drinkar av alla de slag med jordgubbar, frukter, bär, yoghurt, frön, kryddor... you name it! Efter lång beslutsångest beställde jag en "Ginger snaps", en juice med äpple, jordgubbar, kanel, kardemumma och ingefära. Fantastiskt god! Den underbart goda drinken tillsammans med den gemytliga stämningen i lokalen med härlig personal gav mig verkligen upplevelsen av att ha hittat en pärla.
 

Vardagslyx i all dess härlighet.
 
 
 

10 kommentarer

Sofia

08 Sep 2012 21:46

Åh gott. Jag älskar sånna ställen. Finns inte så mycket i Göteborg bara. Dock har det öppnat ett raw food ställe denna veckan, som jag måste testa snarast.

Svar: Finns det inte? Konstigt, Gtbg som trots allt är en ganska stor stad. Håller tummarna för att det poppar upp snart!
engnuttasocker.blogg.se

Zofie

09 Sep 2012 08:26

Ser fruktansvärt mysigt ut!

Svar: En riktig pärla som sagt. Hoppas du får chansen att besöka det!
engnuttasocker.blogg.se

Maria

09 Sep 2012 08:28

Vilket trevligt ställe!! Ser gott ut ..
=)

Svar: Det var det kan jag lova!
engnuttasocker.blogg.se

Helena

09 Sep 2012 14:25

Ja det måste verkligen vara vardagxlyx att komma till en sånt mysigt stäle med en massa gott att välja på!

Sv; Då ska du testa receptet om du är i en curryperiod. Passar utmärkt:)

Svar: Verkligen! Bra vitamin och energikick :)
engnuttasocker.blogg.se

Anna/Frostrosor

09 Sep 2012 19:29

Vilket härligt ställe! Jag ser att jag gillar inredningen och konceptet. Det här stället måste jag spana in. Vem behöver inte vitaminboosta i dessa förkylningstider!

Svar: Jag med! Robust men fint samtidigt på något sätt. Jag hoppas du gillar det som jag!
engnuttasocker.blogg.se

Karro

09 Sep 2012 20:54

Så gott,.... Saknar att det inte finns liknande ställen här i Linköping

Svar: Förhoppningsvis dröjer det inte länge innan det sprider sig. Annars får du ta det när du är här i stan på besök!
engnuttasocker.blogg.se

Tess

09 Sep 2012 23:10

Yummie! So fresh!

Svar: Ja, det var precis känslan - nypressat med kvalitet!
engnuttasocker.blogg.se

felicia

10 Sep 2012 17:26

sv: ja men de e klart :)

juiceverket.. hm är det de som andreas wilson öppnat å driver?

Svar: Ja, precis det är det stället. Däremot stod inte han där just den dagen :(
engnuttasocker.blogg.se

milla

10 Sep 2012 18:08

Vilket ställe sådana ställen älskar jag sparar detta om jag har vägarna förbi :)

Svar: Det får du göra!
engnuttasocker.blogg.se

Ellen. EN HELT NY, UNDERBAR SKÖNHETS- OCH MYCKET ANNAT BLOGG.

13 Sep 2012 18:45

Det stället måste jag besöka nästa gång jag är i stan.

Svar: Det får du göra. Jag hoppas det smakar :)
engnuttasocker.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej