En salt trend.

0kommentarer

Jag tycker att det är kul med trender inom mat och sötsaker. Något som tidigare varit helt ute är plötsligt superinne, och vise versa. Mörk choklad, surdegsbrödbakning, ekologiskt, espressomaskiner för hemmabruk, GI… Vi anpassar oss som aldrig förr.

Den nya grejen är tydligen lakrits. En och annan butik med inriktning lakrits har öppnat i storstaden och fler lär det bli. Även på chokladfestivalen i oktober märktes det hur lakrits fått en plats på i stånden.


Nu är även jag om A helt klart bitna i lakritstrenden. En lakritskola från Chokladfabriken är en av mina nya laster. Denna lilla gnuttan flingsalt på toppen tillför verkligen något extra till smakupplevelsen. En aning pricey men helt klart värt kronorna. Tackar min vän C för att hon introducerade denna till mitt liv!

Kommentera

Publiceras ej