BP in my heart.

6kommentarer

I morse stod det morgonträning på schemat. En kort löprunda till gymmet följt av ett Body pumppass blev en bra start på denna onsdag.

 


Min kärleksrelation till Body Pump har pågått nu i snart tio år och efter min Les Millsutbildning är jag helt såld för evigt. Jag tycker det är en superbra träningsform för alla tränare, oavsett nivå och tidigare erfarenheter av styrketräning. Inga förkunskaper krävs och det är därför ett givet första steg för den som vill börja bygga kroppen. Passet ger en bra grundstyrka och arbetar igenom hela kroppen. På så sätt ger även passupplägget den ovane tränaren en bra baskunskap för hur man tränar olika muskelgrupper. Men det allra bästa med passet tycker jag är deltagarens egen möjlighet att påverka passets gång och ta kontroll över sin egen träning. Det är utövaren som avgör hur tungt passet kan bli, allt handlar om deltagarens egen vilja att lasta på och utmana sig själv. Här finns inga begränsningar - me like!

Fyra gånger per år släpper Les Mills ett nytt pass och det är alltid lite spännande inför releaserna. Hur kommer det att vara? Vilka övningar är med? Är det några nyheter? Över lag tycker jag att det nuvarande passet är baserat på bra övningar. Det är inte konstigheter eller krusiduller, bara rena, enkla rörelser. Däremot känner jag inte att musiken ger den där kämparandan som tidigare. Inte min favoritrelease men helt okej. Vad tycker ni om det nuvarande BP-passet?

Nu några timmar efter börjar jag redan känna mig lite matt i musklerna. Tänk att det alltid är lika tufft för kroppen, jösses.

6 kommentarer

Frida

11 Apr 2012 20:51

Åh jag vill verkligen testa body pump! :) Var tränar du ?

Camilla

12 Apr 2012 00:35

Åh nu saknade ja genast BP igen, dom plockade bort les mills klasserna där ja tränar, å även om de nu finns liknande alternativ blir de inte riktigt samma sak. Blev lite nyfiken hur i transporterat dina saker när du springer till gymmet? Har börjat tänka den tanken själv, å insett att ja behöver införskaffa någon typ av löpar ryggsäck.

Maria

12 Apr 2012 09:41

BP är bra träning och så kul men finns inte på mitt gym nu tyvärr. Ibland betalar jag extra på ett annat gym för att få träna just BP.



= )

Sanna

12 Apr 2012 12:45

Jag tränar på SATS, oftast de ställen som ligger i Vasatan eller Kungsholmen i Sthlm.

När jag springer till gymmet har jag på dig det jag ska träna i (träningsbyxor av lite längre variant och topp och linne). Sedan kör jag en överdragningströja och en windstoper nu innan värmen kommit. Vattenflaskan i handen, örsnäckor i öronen och telefonen med musiken i fickan.För mig funkar det bra eftersom jag duschar hemma efter passet. Skornas undersida går även lätt att tvätta av innan passet så att man inte smutsar ner.



Jag tycker det är skönt att löpa dit eftersom det blir en naturlig uppvärmning. Testa vetja!

Karin FitnessochHälsa

12 Apr 2012 19:30

Gillar också bodypump, men nu var det alldeles för länge sedan jag tränade det. Saknar!!!

Sanna

13 Apr 2012 17:40

Ibland kan den paus behövad för att hitta peppen igen. Just go for it!

Kommentera

Publiceras ej