Crosstrainingutbildning - check!

14kommentarer

Sådär ja, nu är jag utbildad crosstraininginstruktör! Gårdagens utbildning hölls av Platini Tabi, en grymt härlig och entusiastisk instruktör hos SATS som brinner för träning och hälsa. Det var en heldag med snack, workshop och träning som gav oerhört mycket inspiration och pepp inför att anta ett nytt träningsområde. Vi gick igenom crosstrainings tre ledord; komplex, funktionell och flow, och diskuterade övningar, intervallvariation och klassupplägg. 
 
 
 
Den meningen jag framför allt kommer bära med mig från dagen var när Platini sa att det huvudsakliga inte handlar om att köra slut på deltagarna utan att fokusera på den känsla som man vill förmedla till deltagarna under passet. Det är en inställning som jag verkligen applåderar. Min målsättning under mina klasser är alltid att varje deltagare ska vara snäppet gladare när de går där ifrån än vad de var när de kom in i salen innan passet. Det är träningsgläjde!
 
 
 
Det var en suveränt härlig dag tillsammans med massor av nybekanta kollegor på SATS runtom i Sverige. Efter utbildningsdagen var avslutat firade jag med middag och BIO med mi ena svägerska för att sedan däcka i säng, trött glad och nöjd. Så här dagen konstaterar jag att ordet träningsvärk har nått en helt ny nivå för mig. Gårdagens tre crosstrainingpass med fullt ös känns i varje muskel i hela kroppen... Aj.

14 kommentarer

Sonja

19 Aug 2012 13:17

Vilket härligt upplägg och fokus på utbildningen! Som du skriver är träningsglädje någonting av det jag tycker är viktigast av allt! :)

sv. angående moset:
Moset ÄR verkligen jättegott! :) Och som du säger, ett bra sätt att öka järninnehållet lite. Även ett bra sätt att "lura" in grönsaker i maten, som annars kanske inte är så väldigt omtyckta.
Funkar jättebra även att blanda ner spenat. Både färsk eller fryst och mixa med. :)

Svar: Vad kul att det är fler som hålle med mig! Tack än en gång för tipsen på din blogg :)
engnuttasocker.blogg.se

Anna

19 Aug 2012 16:30

Vad härligt, grattis!

Svar: Tackar :)
engnuttasocker.blogg.se

Karoline

19 Aug 2012 17:39

Men vad roligt med Crossfit utbildning, tänkvärda ledord! Tack.

Svar: Jag gillar det tänket. Träning ska vara en glädjekänsla, först då kommer det att bli hållbart i längden.
engnuttasocker.blogg.se

Karin

20 Aug 2012 11:23

Åh vad roligt, låter grymt:)

Svar: Det var det gånger 10 kan jag lova!
engnuttasocker.blogg.se

felicia

20 Aug 2012 15:13

ååå gud så roligt och ballt!! =D kommer du jobba på sats då framöver? är de i sthlm du håller hus? =D

Svar: Jag jobbar redan nu på SATS med cykelklasser, främst på Marievik och Fridhemsplan i Sthlm, men nu längtar jag även till att få köra mitt första crosstraining med deltagare. Kanske vill du vara försökskanin när dte är dags? :)
engnuttasocker.blogg.se

felicia

20 Aug 2012 15:14

ååå gud så roligt och ballt!! =D kommer du jobba på sats då framöver? är de i sthlm du håller hus? =D

Signes Place

20 Aug 2012 16:04

Åhh vad kul. Då finns det alltså crosstraining pass på sats. Låter spännande.

Svar: Japp, SATS kör crosstraining sedan något år tillbaka, det som tidigare kallades Bootcamp. Ett jätteroligt pass som jag rekommenderar starkt!
engnuttasocker.blogg.se

Maria

20 Aug 2012 17:22

Shit vad kul ... GRATTIS !!
Hade jag varit lite yngre hade jag också satsat på det ..
=)

Svar: Tack så mycket, det känns toppenkul :) Låt inte en siffra stå ivägen. Det är väl aldrig försent att gå ledarutbildningar?
engnuttasocker.blogg.se

Karin FoH

20 Aug 2012 22:01

Vad kul att vara utbildad i crosstraining!

Svar: Ja, det känns kul med något nytt och utmanande!
engnuttasocker.blogg.se

Sofia - ett bättre du

21 Aug 2012 07:59

Vad kul med crosstraining. Älskar de passen :).

Svar: Jag med. Det är sån härlig variation i dem tycker jag och blandat med folk.
engnuttasocker.blogg.se

Felicia

21 Aug 2012 09:33

Sv: gud så kul, är gärna försökskanin.. Hojta till om tid å plats:))

Svar: Kul, i will!!
engnuttasocker.blogg.se

Matilda

21 Aug 2012 16:48

Grattiiss :) Vart kommer du att leda?

Svar: Jag vet inte än om jag kommer tat ha någon fast klass för det beror på om det går ihop med mitt heltidsjobb. Men när jag vet något kommer det att förmedlad, det lovar jag :)
engnuttasocker.blogg.se

Erica

24 Aug 2012 04:41

Grattis kära vän!!!!!

Svar: Tack :)
engnuttasocker.blogg.se

Maria

24 Aug 2012 10:17

Glömde fråga .. När du har klass deltar du i passet helt eller går du runt och peppar mest ?? Är väl lite skillnad mot vanligt instruktörsjobb ex. step el BP .. har jag fått för mig?? Men jag kan ha fel!?
Du har rätt om siffror (ålder) - spelar eg ingen roll .., min frisör (vars man har ett gym) sa faktiskt att oftast är de "äldre" instruktörerna mest populära ..;)
=)

Svar: Jag upplever att det beror på vilket upplägg du har. Vissa lägger upp det som stationsträning där deltagarna flyttar runt i salen och då springer instruktören mer runt och peppar och hjälper till. Det här konceptet gillar jag bäst som deltagare och tror därför att det kommer vara min modell att jobba efter.Däremot finns de andra som föredrar att deltagarna bygger upp ett antal "egna" stationer på en plats i salen som de sedan jobbar igenom. Då brukar instruktören ofta jobba med deltagarna.
engnuttasocker.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej