Rent mat. Helt enkelt.

0kommentarer

I helgen var jag på äventyr Malmö, en stad som definitivt börjar bli en riktig favorit hos mig. Innan helgens sociala aktiviteter drog igång hade jag tid att strosa runt ensam i Malmö. Jag passade då på att besöka Raw Food House för en långlunch.



Det var nyfikenheten på Raw Food och ställets mysiga inredning som fick mig att stanna till. Ställets koncept är att de serverar Raw food, alltså ”levande föda”. Maten innehåller inget gluten, inget tillsatt socker och allt är fritt från mejeriprodukter - "Ren mat. Helt enkelt.".



På menyn fanns det soppor, lasagne och många andra varma alternativ. I disken fanns det smått och gott för den som är mer i fikatagen. Som ny på området frågade jag personalen vad de rekommenderade och de hänvisade mig direkt till deras ceasarsallad. Och ojojoj säger jag bara, det var en höjdare! En rik sallad med alla möjliga grönsaker som gjorde magen mer än väl mätt och belåten. Till lunchen serverades jag ett varmt örtte och vatten med apelsin och sellerilag. Lunchen på Raw Food var verkligen en rolig upplevelse och gav mig mycket inspiration till att bättra på min vegetariska matlagning.



Är kär tusen gånger om och sugen på att pröva fler ställen.
Om någon sitter och har något tips i Stockholmsområdet, fram med det!

Kommentera

Publiceras ej