Blå genialiska bär.

7kommentarer


Jag tycker väldigt bra om bär av alla dess slag. Nu på sommaren kryllar det av färsa bär i butikerna att fylla yoghurtskålet, smoothien eller gröten med. Om vardagarna, och framför allt om vintern, ser jag alltid till att ha bär i frysen. På så sätt får jag i mig mina favoriter året om.

Just nu är det blåbär i kombo med hallon och björnbär som gäller. Och bra är väl det när man ser hur mycket positivt det ryms i bären! Enligt senaste numret av Hälsa & Fitness har blåbär en antiinflammatorisk effekt. Genom att äta blåbär en timme innan ett träningspass löper man mindre risk av muskelskador och muskelinflammation.

Tänk så bra! Jag tar nog en skål med blåbär, hallon och björnbär med lite keso för att fira den nyvunna kunskapen!


7 kommentarer

Camilla - Millasträning

17 Jun 2012 18:52

Jag håller helt me dig, bär är så gott till så mycket!

Blir en del färska bär här också just nu, men även frysta finns hemma.. Så jag aldrig blir utan;)

Camilla - Millasträning

17 Jun 2012 18:53

Jag håller helt me dig, bär är så gott till så mycket!

Blir en del färska bär här också just nu, men även frysta finns hemma.. Så jag aldrig blir utan;)

Sanna

17 Jun 2012 19:24

Camilla, jag tycker att det definitivt är ett beroende vi kan fortsätta med!

Sofia - ett bättre du

18 Jun 2012 07:57

Underbara älskade bär!! Är besatt av hallon. Och jordgubbar, fast de räknas väl inte som bär egentligen, ses inte det som en frukt? Men björnbär, det var längesedan....

Marie

18 Jun 2012 15:39

Kan bara instämma, bär är underbart gott!

Karin FitnessochHälsa

19 Jun 2012 18:54

Bär går inte att få nog av! Mums!

Sanna

19 Jun 2012 21:56

Helt rätt Marie, undebart är vad det är!

Och Karin, håller med dig med :)

Kommentera

Publiceras ej