Nytt cykelpass a la sommar!

6kommentarer

Nu är det dags för nytt cykelpass! Jag har satt ihop tre backar, alla med en avslutande raksträcka, i syfte att pumpa igång både puls, benmusklerna och sommarkänslan. Vad sägs till exempel om att ta tre snabba stående partier till Mel C:s I turn to you, en klättring till Hiphoper eller att trampa tufft till Du Hast? Sista sträckan öser jag till Lalehs nya Vårens första dag, helt oslagbar låt!

Det som jag finner svårast är att hitta bra raksträckor som är tillräckligt snabba men som fortfarande ger deltagarna möjlighet till ett tempo där kontroll och teknik finns kvar. För mig blir det ofta gamla godingar eller popdängor, och det blir lätt enformigt i längden. Tack och lov kom A in i slutskeendet av processen och bytte ut en svensk klassiker till en rocklåt med fart i. Är det någon som har några tips på bra raksträckor?



6 kommentarer

Jenny

28 May 2012 13:15

Alltid kul med nya upplägg! Jag kör ofta lite tyngre raksträckor då jag tycker det är lättare att hitta bra musik som passar....Jag kör mycket mixat och instrumental musik!

Emma

28 May 2012 19:14

Sv: ja det var riktigt gott! Morotspannkakorna är kanongoda, testa! :)

Sanna

28 May 2012 23:08

Ja, kanske är det nyckeln; att fixa raksträckoted olika tempo och intensitet. Instrumentalt har jag inte testat så myclet av heller!

Julia

28 May 2012 23:23

Svar: Tack så mycket! DEt var en riktigt tuff, rolig, och härligt da. Att man fick gartis strech och massage efter var ju inte precis någn som jag tackade nej tll, hehe :).

Marta

08 Jun 2012 14:31

Testa dj tiesto!

Sanna

08 Jun 2012 21:14

Tack det ska jag göra! Vad roligt med tips!

Kommentera

Publiceras ej