Shopping på Oil & Vinegar.

5kommentarer

Här kommer en hälsning från skåneland och Malmö där jag spenderar min helg. Tre dagar med shopping, vänner, god mat och vila från vardagen.
 
Idag var jag inne på en av mina favoritbutiker när det kommer till mat - Oil & Vinegar. Kedjan finns lite varstans i landet och säljer oljor, vinäger och andra goda mattillbehör. Det finns pestos, tapenads, kex - ja, massor av kul! Jag har framför allt fastnat för deras otroligt goda och annorlunda vinägers. I sortimentet finns allt ifrån smakerna mango och jordgubb till olika kryddningar. Det passar mig bra eftersom jag gillar när sötma möter de salta smakerna i matlagning. Alla sorter finns att smaka av i butiken, allt för att du som kundska plocka hem just din favorit. Oljorna och vinägern köps sedan på tapp i valfri flaska. Idag fick en tranbärsvinäger följa med mig hem. Den kommer bli toppen på höstens sallader!
 
 
Om ni får chansen att besöka någon av deras butiker - ta den!

5 kommentarer

dianasdrömmar

28 Oct 2012 06:54

En butik i min smak :) kram Diana

Svar: Min med! Kram!
engnuttasocker.blogg.se

Sofia

28 Oct 2012 09:02

Det är en av mina favoritbutiker! Köper alltid med mig någon god smaksatt olja eller vinäger när jag är där!

Svar: Vad kul att höra att du också "upptäckt" den. Så roliga saker där!
engnuttasocker.blogg.se

Annah

28 Oct 2012 09:55

Tack för tipset! Har faktiskt inte varit i någon ännu! Kram Annah

Svar: Snegla in på hemsidan. Rätt som det är kommer ud befinna dig i en stad som har ne butik :)
engnuttasocker.blogg.se

Elena

28 Oct 2012 11:13

En butik som passar mig. :)

Svar: Den är supermysig och med massa gott. Hoppas du får besöka en snart!
engnuttasocker.blogg.se

Helena

29 Oct 2012 19:32

de har så mycket gott där! jag brukar köpa olja där. Sist blev det smaksatt olja med vilök och en med rosmarin.

Svar: Kul att även du hittat det! Önskar det kom till Sthlm..
engnuttasocker.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej