Vila och återhämtning.

6kommentarer

Ibland snurrar hjulet lite väl fort för att jag ska hänga med. Efter en tid med mycket press och slitningar har min kropp börjat säga ifrån. Det handlar om min mage som varit ett bekymmer sedan tonåren, men som du gör det svårt att äta och leva normala dagar. Mycket vånda och prestationskrav, men tillslut bestämde jag mig för att vara hemma några dagar från jobbet och vila. Vila. Det låter  lätt men är inte alltid en självklarhet för den som en van att skutta runt i högt tempo och med tio bollar i luften samtidigt. De här dagarna kommer jag vila från arbete, fundera och landa. Idag unnade jag mig en promis i det fina höstvädret med bara mig själv och stadslunken. Vad gör ni för att komma ner i ro? Jag behöver alla tips jag kan få!
 
 
 
För att peppa mig själv att prioritera vila och återhämtning har jag idag skapat en ny kategori på bloggen, lämpligt nog kallad "balans i livet". Den kategorin borde vara en självklarhet på en blogg som försöker profillera välbefinnande och hälsa. Nu är jag beredd att fylla kategorin de kommande veckorna!
 
Jag hoppas att ni där ute mår väl och att även ni får chansen att ta hand om er själva denna vecka. Vi är värda det!
 

6 kommentarer

Karro

31 Oct 2012 16:15

Jag brukar, springa, läsa en bok, se på film för att koppla av eller bara göra ingenting.
Hoppas du mår bättre snart, ta hand om dig.

Svar: Tack för tipsen! Idag påbörjade jag en bok :)
engnuttasocker.blogg.se

nikita

31 Oct 2012 20:36

fin blogg :)

Svar: Tack vad kul att du tycker det!
engnuttasocker.blogg.se

Anna

31 Oct 2012 21:18

Jag känner mig själv lite som du gör nu. Det är svårt att varva ner när man är van vid högt tempo. Jag försöker ta två dagar i veckan som jag gör nada, eller försöker iaf. Vi får hjälpas åt att hitta en bra balans. Vad är de med din mage? Hoppas du blir bättre snart. kramar

Svar: Bra grej att bestämma sig för att ta två egodagar. Gillar tanken!
engnuttasocker.blogg.se

Hanna Karlsson

01 Nov 2012 07:02

Önskar jag hade några tips....

Svar: Hoppas du också snappar upp några bland de andra kommentarerna :)
engnuttasocker.blogg.se

malin

01 Nov 2012 18:54

För mig är bästa sättet att komma ner i varv ett varmt bad med bara värmeljus som ljuskälla. inga tidningar och inga böcker får följa med i badkaret, möjligtvis lite musik på låg nivå men det är maxnivå på yttre stimulans helst ska det faktiskt vara tyst också. Blir nästan lite meditativt när det är mörkt, varmt och bara egna tankar. Självklart är det högst personligt vad som får oss att koppla av men det här fungerar för mig :)

Svar: Det där med tystnaden kan jag känna att jag slarvar med. Tog ett bad idag, tack för tipset!
engnuttasocker.blogg.se

Karin FitnessochHälsa

01 Nov 2012 20:18

Låter klokt. Hoppas att vilan gör dig gott så att du kommer tillbaka fylld med energi och kraft!

Svar: Ja det känns som att det behövdes denna nog. Tack för omtanken!
engnuttasocker.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej