Äntligen - färska räkor!

13kommentarer

Efter en fullspäckad dag med cykelklass och föreningsmöten känns det oerhört skönt att landa hemma i soffan. Ikväll har jag en helkväll för mig själv medan A är ute med fotbollslaget och härjar. Det betyder 1, att jag får välja mat själv 2, att jag får välja film själv och 3, att jag får gå och lägga mig hur tidigt jag vill.
 
 
Om jag fick välja en rätt att leva på under sommarhalvåret skulle jag utan tvekan säga räkor. Jag kan frossa mig mage proppfull till ytspänning av färska eller rökta räkor tillsammans med ett gott bröd och aioli. Och vad hittade jag då idag på ICA? Jo - färska räkor, i take awayförpackning, för ynka 65 kronor. Halleluja! Riktigt bra kvalitet på dem var det också. Det var som att butiken visste om min hemmakväll och ställt lådan där bara för mig. Om min mage är en kompis ska jag peta i min hela denna bytta själv.
 
 
I vanliga fall brukar jag göra min egna aioli men idag blev det denna burk som följde med hem. Något dyrare än en vanlig förpackning men lätt värt det med tanke på den goda smaken.   
 
Som ni ser kommer jag ha en toppenkväll. En romantisk komedi tillsammans med detta och jag är mer än nöjd. En fin lördagkväll önskar jag er alla!
 
 
 
 
 

13 kommentarer

Anna

13 Apr 2013 21:26

Åh vad gott, mums!

Svar: Oja :)
engnuttasocker.blogg.se

Mari

14 Apr 2013 09:21

Men herre gud vad gott =) måååste ha !!

Svar: Eller hur?! Thank god it is spring!!
engnuttasocker.blogg.se

Pernilla

14 Apr 2013 10:15

"3, att jag får gå och lägga mig hur tidigt jag vill." Haha, brukar du också få kommentarer som "ska du gå och lägga dig NU?" Men det är grymt skönt att vakna upp utvilad och redo för världen utan att klockan är mitt på dagen.

Svar: Haha, underbart att höra att jag inte är ensam!
engnuttasocker.blogg.se

Malin

14 Apr 2013 20:27

Det är sååå skönt att vara hemma själv!!! :D

Svar: Verkligen. Välbehövligt emellanåt!
engnuttasocker.blogg.se

Emma

14 Apr 2013 22:17

Men åh, vad gott! :) Med ett sådant sällskap kan man ju inte må annat än bra. Hoppas att magen tyckte det var okej också :)

Kul med låttipsen. Jag har noll koll på musik och kan lyssna på lite vad som, men som du säger är det ändå viktigt med bra låter när man tränar. Speciellt på pass, för då är ju takten en viktig faktor till hur bra man kör, iallafall för mig.

Hoppas du får en fin vecka!
Kram

Svar: Vad kul att du gillade tipsen! Musik är ju så centralt i träningen tycker jag. Jag hoppas din vecka blir fin också!
kram!
engnuttasocker.blogg.se

Marie

15 Apr 2013 08:41

Å vad gott med räkor och mysigt med ensamtid! Jag har ganska stort behov att vara ensam då och då. Vad blev det för film? Kram

Svar: Det blev faktiskt ingen utan hamnade på serien Mad men som jag inte sett än. Rolig med massor av snygga kläder :)
engnuttasocker.blogg.se

Mari

15 Apr 2013 09:49

Sv. Ja, galet !!! =) Jag köpte räkor igår =)

Svar: Kul! Visst är det vårigt? :)
engnuttasocker.blogg.se

M

15 Apr 2013 12:04

Gott med räkor :)

Svar: Love it! :)
engnuttasocker.blogg.se

isabella

15 Apr 2013 12:35

Hoppas det smakade bra! :)

Svar: Det gjorde det, helt toppen!
engnuttasocker.blogg.se

Lina

15 Apr 2013 20:52

Men åh va gott med räkor..yummie!

Svar: Skulle kunna leva på det :)
engnuttasocker.blogg.se

Karin O

16 Apr 2013 05:21

Mums vad gott!

Svar: Det kommer bli fler sådana under sommar. Älska!
engnuttasocker.blogg.se

Karin Fitnessochhälsa

16 Apr 2013 22:15

Vilken härlig kväll. Visst kan det vara helt ensam hemma ibland!

Svar: Det var superskönt :)
engnuttasocker.blogg.se

Malin´s Diner

23 Apr 2013 10:03

Mmm, färska räkor äter vi väldigt ofta hemma hos oss. Perfekt fredagsmat, gärna med en het sås, kokt ägg och gott bröd.

Mmmmm!

Kram kram

Svar: Kokt ägg? Det var nytt! Gott låter det :)
Kram!
engnuttasocker.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej