Firar med Crosstraining.

7kommentarer

Bloggtystnad. Himla internet som krånglar! Hur ska jag då kunna hålla mig uppdaterad på alla mina favoritbloggar därute? Missär!
 

Vi har alla olika sätt att fira prestationer och avslutade projekt. För mig firar jag gärna på gymmet med att dra av ett svettigt träningspass där jag får använda all den där positiva energin i kroppen. 

 

Idag firade jag veckans två avslutade förhandlingar med ett Crosstraining på SATS. Det är utan tvekan en av mina favoritklasser! Det är en gruppträningsform där instruktören har stort utrymme att bygga upp sin egen klass utifrån konceptet puls, styrka och funktionellt. Dagen till ära var det min favvoinstruktör i ledarvästen. Hon levererar ett roligt och varierat upplägg med åtta stationer samt en "pulscirkel". Två varv, no fuss, just do it. Mycket utmanande och skoj! Kanske lite extra utmanande för mig då fullpackade arbetsdagar kändes i kropp och knopp. Den där "toppformen" som jag beskrev för en tid sedan känns dock långt borta. Tunga ben, skuttig puls och liksom ingen power. Men OJ vad kul det var! 

Har du tränat idag? 

7 kommentarer

lina

25 Apr 2013 20:04

Bästa sättet att fira helt klart! :)

Svar: O yes! :)
engnuttasocker.blogg.se

Anna

25 Apr 2013 20:27

Underbart! håller med, man firar med träning :P
Jag ska iväg och simma nu :D In i simbubblan så de ryker :) kram

Svar: Kör så det ryker!
engnuttasocker.blogg.se

Mari

25 Apr 2013 20:45

Härligt firande =) älskar crosstraininpassen på SATS, tror dock passet jag kör har helt annat upplägg =)

Svar: Ja, det är det som är båda roligt och lite knepigt ibland. Variation förnöjer men det blir också viktigt då att hitta någon en gillar.
engnuttasocker.blogg.se

Emma

25 Apr 2013 21:31

Åh, det såg roligt ut! :) Härligt att fira med träning, det brukar jag också göra. Gärna med lite mat/fika med sambon och/eller vänner efteråt också :)

Jag skulle egentligen ha kört 2-timmars-spinning idag. Men lite kli i halsen och huvudvärk satte stopp för det. Blev en promenad med mamma och ett test på pilates istället. Nu känns halsen bättre dessutom, så det var nog ett bra val :)

Svar: Det är det perfekta sättet tycker jag eftersom gymtiden ofta känns så stressad när man har mycket att göra. När man sedan är fri från jobb kommer verkligen lusten till gymmet tillbaka :)
Jag tycker du gjorde ett bra och nyttigt val att skippa spinningen om du inte kände dig på topp, Bra gjort!
engnuttasocker.blogg.se

Victorias provkök

25 Apr 2013 21:35

Träning är härligt!!
Ha en fin dag
Kram från www.victoriasprovkök.se

Svar: Tack detsamma!
engnuttasocker.blogg.se

Helena

26 Apr 2013 13:52

Dagens träningspass består för min del att ta mig runt i huset med dammsugaren!

Härlig fredag! Kram

Svar: Haha härlig du är! :)
engnuttasocker.blogg.se

Mari

28 Apr 2013 20:03

Sv, Visst är det så =) passet på Lidingö gillar jag skarpt..

Kommentera

Publiceras ej