Girls night på Body Shop.

5kommentarer

Idag har jag fått njuta av en ultimat lyx - smikkväll på Body Shop. Det var min vän T fått en gratis gruppsminkning på Body Shop och som hon bjöd med oss andra i gänget på. Hurra! Kvällen började med att vi fem samlades i butiken och fick bubbel och vindruvor. Sedan fick vi ta plats en och en i sminkstolen för att förvaldas från det gråa och trista till något nytt och fräscht. Till vårt förfogande fanns två make upartister och oändliga mänger smink.
 
 
Hur blev min look då? Till vardags använder jag inte så mycket smink men använder mig gärna av mycket färger när det vankas fest. När jag fick frågan vad jag önskade för make up ville jag därför att de skulle ta ut svängarna. Det var riktigt härligt att slå sig ner i stolen och bara bli ompysslad samtidigt som jag fick massor av bra tips och färgrekommendationer.
 
 
Resultatet blev en aprikos och en rosa ögonskugga, med en tydligt markerad eyeliner och ljusa läppar. Jag tyckte om färgerna som min make-upartist använde sig av, men jag känner att eyelinern var för djälv för mig. Det var dock superkul att testa något nytt och lite galet!
 
 
Det var en oerhört rolig grej att göra tillsammans med tjejkompisarna med mycket snack och skratt. Det blev dessutom en hel del shopping. Jag fick med mig ett nyinköpt rött läppstift (nu ska jag våga!) och en ny eyelinerpenna hem i shoppingpåsen. Jag blev även klubbmedlem och numera biten i deras produkter (är en försäljares bästa dröm..). Efter sminkningen gick vi vidare på vår traditionella onsdagsmiddag som du kan läsa om här. Denna gång på Urban Deli vid Nytorget och en hög rökta räkor med aioli. Hur bra kan en onsdag få vara?

5 kommentarer

Malin´s Diner

04 Apr 2013 08:25

Låter som en riktigt mysig onsdag. Jag älskar smink, men varierar mig inte särskilt. Hade varit kul med lite tips från någon som kan. Perfekt att med medbjuden så där.

Kram kram

Svar: Jag fick många roliga tips. Jag kan verkligen rekommendera att göra något sådant någon gång, superkul!Kram!
engnuttasocker.blogg.se

Saras Träningsblogg

04 Apr 2013 11:04

Kul och lyxigt :)

Svar: Oooja, det vill jag lova:)
engnuttasocker.blogg.se

lina

04 Apr 2013 11:14

Vilken bra kväll! Lyxigt att få bli ompysslad och få lite tips och nya idéer!

Svar: Sjukt mysigt faktiskt. En perfekt aktivitet för tjejgänget!
engnuttasocker.blogg.se

Marja - Baka Sockerfritt

04 Apr 2013 14:37

Vilken toppen kväll! har länge velat testa på att bli sminkad, alltid bra att få tips!

Svar: Jag kan verkligen tipsa om det om man vill göra något roligt och lite speciellt med gänget!
engnuttasocker.blogg.se

Helena

05 Apr 2013 21:33

Vilken trevlig grej att göra tillsammans! Jag brukar köpa ganska mycket produkter från Body Shop för jag tycker dem är bra:)

Svar: Jag tycker det var en kanonsak att göra tillsammans. Har inte testat mina nya inköp än men är exalterad att göra det :)
engnuttasocker.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej