Lokas galna smaknyheter.

2kommentarer

Om det är något som jag inte kan stå emot så är det nyheter i butikerna. När jag såg reklamposters om Lokas vårnyheter, Chocolate Shake, Strawberry Ice cream och Lemon Pie, var jag försvarslös - got to try it! Två varianter följde med ut från butiken för att möta juryn.
 
 
Jag hade mycket låga förväntningar på Chocolate Shake, men vi tyckte att den var förvånadsvärt god. Även om den var lite söt och något konstgjord så hade den en god smak med en tydlig chokladton. De första klunkarna var smarriga men hel flaska blev dock en aning tröttsam. Det kommer inte vara mitt naturliga val om jag är törstig men det var ett roligt försök från Lokas sida.
 
Lemon pie då? Mina tankar gick direkt till lemoncurd, som är en mycket söt citronsmak. Den var fräsch och söt på samma gång och jag fick i min hela flaskan. Godkänt, absolut. Jag kan tänka mig att köpa den igen för de tillfällen då jag känner för något mer "läskliknande" men som vatttensmak väljer jag nog en annan sort. Kul men nådde inte hela vägen fram.
 
 
Har du prövat?

2 kommentarer

mari

03 Apr 2013 15:59

Kul med massa nya sorter. Måste testa nån :)

Svar: Gör det, vill gärna testa sista sorten också :)
engnuttasocker.blogg.se

Karro

03 Apr 2013 20:33

Har inte provat och inte ens sett reklam om.
Men jag måste absolut testa.

Svar: Det får du göra. Hoppas på att testa jordgubbsvarianten sedan!
engnuttasocker.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej