Påsken i bilder.

8kommentarer

 Nu är jag tillbaka efter en härlig påskledighet uppe i Umeå. Dagarna har fyllt med familjetid och vila. Det har delats ut påskägg till barnen, ätits lax, ägg och andra godsaker och målats ägg (på bilden ser vi A:s nyckelpiga). Igår tog jag och pappa oss en tur i längdskidspåret, något som jag längtat oerhört mycket efter. Även om min teknik inte satt helt hundra efter tre års uppehåll (!) var föret så pass bra att halvmilen förlöpte snabbt och smidigt. Vi har även hunnit med en tur ut till vår snötäkta stuga för en eftermiddags pimpling. Norrland har verkligen visat sig från sin bästa sida med några plusgrader, vindstilla och strålande vårsol. Magiskt!
 
 
 
Nu är jag tillbaka i verkligheten igen, boostrad med ny energi och pepp inför kommande våren.
Jag hoppas att alla ni också haft en fin påsk!
 

8 kommentarer

Marie

02 Apr 2013 11:23

Å vad mysigt, härliga bilder! Jag längtade hem jättemycket i helgen och ångrade lite att jag inte åkte upp. Denna tid är fantastisk uppe i norr. : )
Kram

Svar: Jag hoppas att du får möjlighet lite senare i vår. Jag försöker åka upp några gånger mer år i alla fall men det kostar en del att flyga. Norrland är fint om våren!
engnuttasocker.blogg.se

Saras Träningsblogg

02 Apr 2013 18:30

Låter som en jättehärlig påsk! Har blivit lite längdåkning för mig med :)

Svar: Härligt! Jag har sett på bloggen att du fått till åkningar ibland. Det är grym träning!
engnuttasocker.blogg.se

Emma

02 Apr 2013 20:47

Åh, vilka härliga bilder! Låter verkligen som att ni har haft det helt fantastiskt. Precis som det ska vara när det är storhelger. Man ska umgås med familjen och helst ha tid o njuta av naturen (iallafall om man är lite av en skogsmulle som jag) och av varandra. Kul med skidåkning och pimpling, hade jag gärna gjort också :)

Angående det här med gluten. Jag har mått så pass okej med magen nu sen vi körde igång GI-månaden, så jag tänkte fortsätta med den maten. Har väl inte ätit så mycket bröd som annars, men desto mer pasta och det har ju funkat :) Tror att det har varit en blandning av bra kost och att stressen med exjobb o så lagt sig till slut, så då blir magen på bättre humör.

Skönt att det verkar funka för dig med glutenfritt iallafall, även om det är lite kruxigt. Men man kommer väl in i det mer och mer? =)

Svar: Det har varit toppen att komma iväg ett tag för familjetid och ledighet. Det var lyckat att komma ut lite också, även om vi försökte vila så mycket som möjligt. Skidåkning är så sjukt bra träning!GI har jag hört också ska vara bra. Vad bra att du börjar få ordning på magen. Det är så trassligt med besvär då man får svårt att leva och äta normalt. Berätta gärna vidare hur det går! Jag hoppas att du också lyckas varva ner också. Även om maten har betydelse så är magproblem ofta symtomen och inte grundproblemet.
Glutenfri mat för mig funkar bra och jag kommer nog hålla i det ett tag. Jag äter även inga bönor eller lökprodukter (inte helt stenhård på denna regel dock) och inge laktos. Allt som får mig att må bättre kör jag på! :)
engnuttasocker.blogg.se

Lina

02 Apr 2013 20:48

Underbara bilder och riktigt avis på längskidorna. :-)

Svar: Det var himla skönt att få ge sig ut - äntligen!
engnuttasocker.blogg.se

Sofia

02 Apr 2013 22:13

Låter verkligen som en toppenhelg! Härligt. :)

Svar: Det har det verkligen varit! Hoppas du haft det bra på resan
engnuttasocker.blogg.se

Mari

02 Apr 2013 22:16

Jättefina bilder :). Härligt med massa sol !! Kram

Svar: Tack :)
engnuttasocker.blogg.se

Karin - FitnessochHälsa

02 Apr 2013 22:22

Nice! Precis som påsken ska vara!

Är det du på sista bilden? Kul och fin! Har nog aldrig sett en bild på dig innan. :-)

Svar: Japp det är jag på bilden. Tidigare har jag inte visat bilder på mig själv men nu har jag gjort det två gånger. Tack för kommentaren!
engnuttasocker.blogg.se

Malin

03 Apr 2013 09:11

Norrlandssol är verkligen den mest magiska av alla sorters sol! Blir riktigt avundsjuk när jag ser bilderna :D

Svar: Norrland är bra fint alltid :)
engnuttasocker.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej