Soppa för mage och själ.

11kommentarer

Jag har haft en lite hängig dag idag. Ni vet en sådan där då man är lite trött, opepp och seg, egentligen helt utan anledning. Även om humöret har varit med så känner sig kroppen sliten och tung. Jag valde därför att traska hem till lägenheten tidigt och slappa och slöa hela eftermiddagen. Träningspasset avbokades, jobbtelefonen av och jag la mig ner med en bok och en kopp te.
 
När det sedan blev dags för mat fick jag äran att välja fritt. Självklart blev det då en av mina favoritsoppor, potatis- och purjolökssoppa, som passar just när jag är lite på minus och magen är arg på min stressiga livsstil. Koka potatis och purjolök tillsammans med vatten, matlagningsgrädde, salt och buljong och mixa den slät. Så mild och god för mage och själ.
 
 
Det är som kuckilimuckmedicin i en skål, som Karlsson skulle sagt.
Välbehövligt, jotack!
 
 
 
 

11 kommentarer

Emma

09 Apr 2013 22:20

Riktigt bra gjort att lyssna på kroppen och traska hem och bara vila upp sig. Det är lätt att man bara kör på ändå och så vill man bara grina sen. Iallafall jag. Gott med soppan, så enkel o så god. Men lätt att glömma bort.

Hoppas att du samlat krafter och får vara på topp imorgon igen. Ta hand om dig!
Kram

Svar: Tack. Ja, det är viktigt men glömt bort ibland. Det gjorde mig riktigt gott att vara hemma en kväll och mysa.
Jag hoppas du får en fin helg Emma!
engnuttasocker.blogg.se

Marie

10 Apr 2013 09:19

Bra av dig att lyssna på kroppen och låta den få vila samt återhämtning, inte alla gånger man gör det.
Kram

Svar: Verkligen. Balans är något jag försöker få till, men det är inte så lättt alla gånger...
engnuttasocker.blogg.se

Mari

10 Apr 2013 10:00

Segt med en sådan dag, men då är det bra att man bara gör det man känner för. Gott med soppa också :)

Svar: Min sambo är bra på att pyssla om när det behövs. Det gjorde att jag kunde ligga kvar i soffan och bara vara. Grymt skönt!
engnuttasocker.blogg.se

Crazylicious

10 Apr 2013 12:22

Åh så gott med soppa! Var länge sedan :) Och krya på dig, eller vad man nu skall säga, hoppas att du mår bättre nu.
Sv: Det finns en länk i inlägget, där finns det vidare länkar till butiker som säljer steviadropparna :)

Svar: Tack så mycket! Ibland har man sådana dagar. Nu är jag på G igen :)
engnuttasocker.blogg.se

Felicia

10 Apr 2013 15:53

Det är mumsmums, ska äta lite thai soppa själv strax!
puss

Svar: Yummie, thai är sjukt gott!kram
engnuttasocker.blogg.se

Maya

10 Apr 2013 19:28

så gott med soppa!! Haha ha en bra dag, kram

Svar: Det samma, tack för titten!
engnuttasocker.blogg.se

Lina

10 Apr 2013 20:51

Mmm va gott med soppa, hoppas det känns bättre nu! :-)

Svar: Det gjorde susen att vara hemma och softa en kväll.
engnuttasocker.blogg.se

Malin

10 Apr 2013 22:06

En av mina favoriter också :) Definitivt värdefullt när man känner sig lite halvnere!
Hoppas du får en fin kväll

Svar: Tack detsamma!
engnuttasocker.blogg.se

Karro

10 Apr 2013 22:37

Gott med soppa.
Jag har fått för mig att bs inte är lika populärt i Sthlm?
Eller har jag fel?

Svar: Nja, det är nog bara det att SATS har ett eget stepkoncept som de kör mer på. Tyvärr får jag säga :( Det är kul men jag tycker det finns plats för båda :)
engnuttasocker.blogg.se

Amy's piece of cake

11 Apr 2013 22:03

Kuckilimuckmedicin haha, underbart namn! :)

Svar: Det är från Karlsson på taket :)
engnuttasocker.blogg.se

Mari

15 Apr 2013 09:49

Sv. :) Underbart !!!

Svar: :)
engnuttasocker.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej