Tre låttips till träningen.

9kommentarer

Helgen lider mot sitt slut och jag lämnar två dagars cykelinstruerande bakom mig. Ack vad roligt det är! Jag har haft två 55 minuterspass med blandad terräng och musik. I love it!
 
 
 
Jag vet att många med mig tycker att musiken är oerhört viktig under träningen. Den kan sätta oss i rätt känsla, ge om inspiration och pepp att driva på i arbetet och ge oss rätt stämning för nedvarvning. Som "passbyggare" är jag alltid på jakt efter bra låtar, just för att få till den optimala cykeltimmen. Under min bloggtid har jag fått riktigt bra musiktips och jag tänkte därför bjuda igen på tre låtar som figurerar under mina klasser. Klicka dig vidare för att lyssna på låtarna.
 
Pitbull feat. Christina Aguilera - I just wanna feel this moment.
Perfekt för att lägga en härlig feeling över den första delen av klasser.
 
Sash - Ecuador.
En av mina absoluta favoritfinaler. Enastående för att ta ut det sista ur kroppen!
 
The sounds - Living in america.
Ett bra avbrott från den moderna popen. Lite mer attityd i pedalerna helt enkelt.
 
Har du några träningsfavoriter just nu?
 
 
 

9 kommentarer

Karro

14 Apr 2013 22:37

Bra tips.
Gjorde ett nytt pass igår där jag tog med Petters nya håll om mig. samt någon remix låt där Britney är med ( kommer inte ihåg vad den heter dock, men bra är den).

Svar: Efter ditt tips om Petters nya låt är jag helt fast i hans skiva. Grymt bra! Tack!
engnuttasocker.blogg.se

Anna

15 Apr 2013 08:17

Testa den vettja, galet god. För god om du frågar mig, hehe!

Härligt! Jag gillar första låten väldigt mycket :P
En favoritlåt är Dead ringer for love med Meat Loaf, jag blir alltid så pepp av den låten :D

Svar: Jag prövade den igår. Supersmarrig! Tack för tipset!
engnuttasocker.blogg.se

mari

15 Apr 2013 12:08

Jag har dom alla i låtlistan =) Lööööv it!!

Svar: Haha vi är lika som bär :)
engnuttasocker.blogg.se

marina

15 Apr 2013 14:05

sv. tack så mycket. :)

Sofia

15 Apr 2013 22:25

Bra låtar! Det är verkligen viktigt med bra musik, framförallt på spinning som jag egentligen inte tycker är så roligt. haha. Men det hade vart kul att köra ett pass för dig någon gång. :)

Svar: Jag är precis likadan. Ett pass på cykel med dålig musik är verkligen botten :( Det är bara att säga till om du är i Sthlm någon gång! :)
engnuttasocker.blogg.se

Lina

16 Apr 2013 07:52

Cykling är så kul!! :) love it!! Bra låtar! Jag älskar långa remixer av låtar! :)

Svar: Ibland är man bara sådär superladdad :) Kul med remixer! Gör du dina egna då?
engnuttasocker.blogg.se

mari

17 Apr 2013 12:02

Sv. :) Eller hur. Kör du liknande musik på passen?

Svar: Yes, det gör jag absolut! Alla tre låtar är tagna från mitt senaste passupplägg. Jag gillar att cykla till låtar som känns igen och som har verser och refränger. Ofta blir det några nya hits, något rocklåt samt något 90-talsklassiker för att pigga upp :)
engnuttasocker.blogg.se

Anna

17 Apr 2013 15:40

Åh vad kul att du gillade den :P

Svar: :)
engnuttasocker.blogg.se

Sofia

17 Apr 2013 22:53

Equador!! Love it!

Min favorit sedan många år är "Gonna fly now (Rocky theme)" får riktigt härlig energi av den låten :-)

Svar: OOo den ska jag lyssna in. Tack!
engnuttasocker.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej