Nya löparskor - jag fann dem!

10kommentarer

Några har kanske läst mitt tidigare inlägg om hur svårt jag tycker det är att välja löparskor. Tack för alla bra skotips jag fick! Nu har jag äntligen hittat mina nya pjucks - hurra! Efter mycket vånda och provningar valde jag tillsut ett par Asic-skor från Löplabbet. Det som fick mig att falla för just denna modell var att jag gillade hur de satt på foten och att de kändes nätta och lätta. Dessutom gav de mig bra stöd enligt personalen som filmade mina fossingar när jag provsprang skorna på löpbandet. 1 400 kr senare och de var mina. Det är alltid en slant, men att ha bra skor är så oerhört viktigt för att träningen ska gå bra, kännas kul och vara skonsam för kroppen.
 
 
Löpsteget såg bra ut och det kändes bra. Men hur vet jag att de passar i min vanliga träningsmiljö? Innan jag drog mitt kort frågade jag därför personalen om det var okej att pröva gymmets löpband innan jag bestämde mig helt. Min tanke var att få testa skor på ett underlag min kropp är van vid för att ha något bekant att jämföra dem med. Det var helt grönt från Löplabbets sida sålänge det var en kortare stund och jag hade rena fötter och strumpor. Nöjd kund som jag var plockade jag således med mig skolådan till SATS och drog igång bandet under fötterna. Och yes, efter bara 10 minuter på bandet kändes valet helt rätt.
 
 
Nu riktigt längtar jag till utomhussäsongen så att dojorna får vädras på löparbanorna runt om i staden. Löparpepp!!

10 kommentarer

Marie

08 Jan 2013 13:56

Vad bra att du hittade ett par sköna skor, och snygga var dom också! : ) Det är alltid lite svårt att köpa springarskor tycker jag men det brukar alltid bli bra när man väl går från butiken. : )

Svar: Håller med dig där! Det är skönt att inte behöva leta mer och hoppas nu att dessa blir bra även i det långa loppet.
engnuttasocker.blogg.se

Maria

08 Jan 2013 15:16

SÅ snygga!! Och Asics är de bästa tycker jag. Har faktiskt inte kollat än .. legat sjuk sen i lördags. Men ska ta tag i det snart. Tror jag köper "riktiga" löparskor denna gången med fast jag är sugen på barfotavarianten .. Dock tror jag jag köper en av dem med för gym.träningen!
:)

Svar: Nej, men himla skrutt vad segt med sjukdom. Hoppas du piggar på dig snart! Jag har inte vågat testa barfotamodellen är, jag är nog för traditionell av mig. Men det verkar kul på något sätt!
engnuttasocker.blogg.se

Sara

08 Jan 2013 20:14

Otippat att det råkade bli ett par rosa. ;)

Svar: Haha, you know me... :)
engnuttasocker.blogg.se

Emma

08 Jan 2013 20:26

Åh, vad härligt! Finns inget som peppar löparrundorna bättre än ett par nya pjucks :D Jag har några mil kvar att nöta med mina, fast just nu är det totalvila från löpning pga knä (och förkylning..)

Det är verkligen viktigt att skorna sitter bra och att de passar ens löpsteg osv. Alltid skönt när man får testa lite på "hemmaplan" innan man bestämmer sig helt. Så grattis till dina nya dojjor! :) Nöt dem väl ;)

Svar: Eller hur? :) Håller helt med! Nu är jag superladdad! Här ska matas kilometer :)
engnuttasocker.blogg.se

Sofia

08 Jan 2013 20:52

Åh vad härligt. Känns alltid bra när man hittar rätt. Snygga är dom också. :)

Svar: Tackar! Ja, det är himla skönt att kunna avsluta letandet.
engnuttasocker.blogg.se

Helena

08 Jan 2013 22:04

Vad kul att du har hittat dig ett par perfekta skor. Även om det kostar en slant så är ett par bra skor A och O. Snygga var det också!

Sv; Tack gulliga du! Nu är det din tur att göra en hoppbild med nya skorna på:)

Svar: Tack! Nu ska de bara testas på allvar.
engnuttasocker.blogg.se

felicia

09 Jan 2013 10:17

men vilka skönheter! :) hoppas du blir nöjd med dom!

Svar: Ja, jag gillade också att de kom med lite färg :)
engnuttasocker.blogg.se

Karoline

09 Jan 2013 15:36

Ska bli spännande att höra vad du tycker om dem.

Svar: Äh så länge känns det bra men det brukar ta ett tag innan man verkligen kan säga bu eller bä. Keep u posted :)
engnuttasocker.blogg.se

Anna

09 Jan 2013 21:20

Åh, vad kul! Ser superfina ut och härligt att du är nöjd!

Svar: Än så länge är jag absolut det!
engnuttasocker.blogg.se

Martina

15 Jan 2013 21:51

Snygga skor, gillar färgen! Måste också investera i ett par nya joggingskor samt lite nya träningskläder.



Svar: Tackar. Det är kul men kostsamt med träningskläder. Känner mig fortfarande mycket nöjd :)
engnuttasocker.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej