Pannkaksmorgon!

10kommentarer

Söndag + sovmorgon + långfrukost = pannkaksmorgon! Att äta pankisar om helgerna har snart gått att bli en ritual hos oss. Jag har tidigare bjussat på blåbärspannkakor som gled ner fort som bara den i magarna. Idag blev det istället en plain variant där lönnsirap och banan fick stå för det lilla extra.
 
Amerikanska pannkakor
2,5 dl mjöl
2 tsk bakpulver
2 msk socker
1 tsk vaniljsocker
Lite salt
2 msk smält smör
1 ägg
2 dl mjölk
 
Blanda allt till en fin smet och stek sedan upp små minipannkakor.
 
 
 
A gluffsade i sin pannkakshögen illa kvickt. Jag fick dock stå över pannkaksfrullen på grund av min arga mage. Min diet styrs nu helt av de läkarråd jag får, vilket nu innebär att jag äter glutenfritt under en period. Tips på glutenfria varianter/LCHF-pannkakor mottas tacksamt!

10 kommentarer

Anna

27 Jan 2013 20:18

Ser supergott ut. Ska se om jag hittar de jag brukar göra. Annars vet jag att ryskadockor(lana) har gjort ett med kokosmjölk som jag testat och de är supergoda.

Svar: tack för tipset, det ska jag spana in!
engnuttasocker.blogg.se

Bland bakverk och kastruller

27 Jan 2013 20:43

Visst är det så gott!!! Vad tråkigt med din mage, jag är inte så bra på det här med glutenfritt/LCHF. Men hittar jag något recept hojtar jag till!!

Svar: Inte jag heller, kolhydrater är ju så gott och bra för kroppen på sitt sätt. Det är som tur bara under en period.
engnuttasocker.blogg.se

Viktkamp

27 Jan 2013 21:57

majspannkakor =)

Sv: säg sen vad du tyckte om grytan =)

Svar: Det ska jag leta rätt på något recept. Himla kul med tipsen jag fått!
engnuttasocker.blogg.se

Marie

28 Jan 2013 08:48

Mums vad gott! Synd bara att du får ont!
Dessa pannkakor har jag gjort några gånger.
1 tjock eller två tunna:
2 ägg
½ dl mjölk eller grädde
1-2 msk kokosflingor
½ tsk fiberhusk
stek i smör


Svar: Supertack snälla du!
engnuttasocker.blogg.se

Karro

28 Jan 2013 13:14

Å så gott, nu vet jag vad jag ska göra till middag.
Tack.

Svar: Kul. Hoppas ni fick till en pannkaksmåltid :)
engnuttasocker.blogg.se

Lina

28 Jan 2013 13:45

De ser ljuvliga ut!

Svar: Det är så mysigt att fixa iordning lite extra på helgerna :)
engnuttasocker.blogg.se

Sarah

28 Jan 2013 13:57

Ser gott ut :)

Svar: Det var det också :)
engnuttasocker.blogg.se

Marta

28 Jan 2013 15:00

Jag brukar göra på ägg, äggvita, banan, ngn matsked mandelmjöl o salt. Tricket är att fluffa upp ägg och banan och sedan steka så tunna pannkakor du bara vågar. Tom min 2 åring gillar dem! Ta hand om magen

Svar: Åh, tack för ett bra tips. Det ska jag testa!
engnuttasocker.blogg.se

Mårtenssons Kök

28 Jan 2013 17:19

Vilken härligt smarrig söndagsfrukost, lyxigt värre:)

Svar: Jag älskar helgmornar och lyxar gärna till det då :)
engnuttasocker.blogg.se

Sofia

28 Jan 2013 21:07

Ser ju jättegott ut. Måste vara lite tortyr att stå över. Men hoppas det är värt det så magen kommer i ordning. :)

Svar: Jag hoppas det med. Fått så bra tips nu som jag vill testa till helgen!
engnuttasocker.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej