Grillkväll i Skåne-land.

9kommentarer

Malmö levererar finfina dagar med strålande sol, värme och trevliga häng i staden. Igår fixade vi ihop en grillafton hemma hos A:s vänner. En vild blandning av allt från marinerade ribbs till grönsaker slängdes på gallret som vi sedan njöt av länge och väl i kvällssolen.
 
 
 
För mig hänger mina personliga favoriter från grillen kvar sedan min tid som vegetarian för många, många år sedan. Jag plockar helst ut grillad majs, svampar, aubergine och halloumi-ost (jag vet att det är laktos i men vem kan hålla sig?!). Däremot kan jag lätt hoppa över köttet och istället spara plats för annat. Vad grillar du helst?
 
 

9 kommentarer

Mari

07 Jun 2013 09:51

Ser helt fantastiskt ut :)

Svar: Helt oslagbart at ha vänner med hustomt :)
engnuttasocker.blogg.se

Veronica

07 Jun 2013 10:21

Jag väljer nog köttet faktiskt..och till det majs och en god sallad! :)

Svar: Jag är också mycket för sallad men vi hoppade den denna gång eftersom det låg så mycket grönt på grillen.
engnuttasocker.blogg.se

Malin

07 Jun 2013 11:47

Ser jättemysigt ut :)
Håller helt med om att svamp på grill är svårslaget!
Sen gillar jag att slänga på foliepaket fyllda med potatis, fetaost och lite kryddor

Svar: Det ska jag testa. Tack för tipset!
engnuttasocker.blogg.se

Karro

07 Jun 2013 13:53

Gillar också halloumi och majs

Svar: Mmmmm!
engnuttasocker.blogg.se

Sofia

07 Jun 2013 19:51

Men så härligt det låter. Och grillat. Det är nog det jag saknar mest med att bo i lägenhet utan uteplats eller balkong.

Svar: Samma här! Man får passa på att hänga hos vänner med hus :)
engnuttasocker.blogg.se

Emma

08 Jun 2013 09:57

Åh, älskar grillat! För min del är det inte fel med en köttbit. Jag jag äter gärna grönsaksspett också och halloumi... Sen kan jag hoppa över tillbehören på sidan av :)

Jag hoppas att vädret ska hålla sig fint här idag så vi kan grilla ikväll. Även om det ser lite halvdant ut..

Kram

Svar: Jag hoppas du fick till en grillkväll! I malmö lyste solen hela helgen :) Kram!
engnuttasocker.blogg.se

Crazylicious

08 Jun 2013 11:28

Åh vad mys det ser ut då! :D Jag grillar helst... Hmm... -Quornfiléer. Och sedan vill jag ha en potatissallad till som jag gjort själv. Mumma!
Sv: Åh, vilohelg? Jobbigt! :( :P Hoppas att du har det underbart iaf! :D

Svar: Jasså, vegetarian? Jo, vilohelg några dagar. Var dock tillbaka på SATS idag igen när tåget anlänt till Sthlm :)
engnuttasocker.blogg.se

Anna

08 Jun 2013 12:20

Åh, vad gott! Yummie!
Jag grillar gärna kycklingfile, lök, lax, fläskfilé, svamp och paprika :D

Svar: MMm, mums, paprika ska jag testa nästa gång!
engnuttasocker.blogg.se

mari

10 Jun 2013 09:50

Sv. haha ja, underbart =).

Kommentera

Publiceras ej