Livets första golfrunda - check!

5kommentarer

Har du spelat golf någon gång? Det har jag! Igår gick jag nämligen min livs första golfrunda. Det ni! Paret som vi hälsat på spelar själva golf och är glada att ha hittat något som båda gillar och som ger dem chans att umgås. Jag och A var naturligtvis pigga på att testa!
 
 
Vi besökte en så kallad "pay and play"-bana, vilket är en lättsam bana där alla, oavsett nivå, är välkomna att spela. Banorna var något kortare än de mer avancerade och hela rundan innehöll allt som allt nio hål. Hela upplevelsen tog mig tillbaka till min barndom då jag var med farfar på golvbanan. Däremot var det en helt ny  känsla att hålla i en klubba. Dessutom hade våra kompisar bara klubbor för högerhänta och jag fick därför en extra utmaning då jag är vänsterhänt. Vi började mjukt med att stå och öva svingar och slag på en driving range. När jag började få fart på bollarna och de började "lyfta" från gräset satte vi igång med första hålet.
 
 
Hur gick det då? Jo, faktiskt riktigt bra. Jag slår inte speciellt långt och kraftfult men slog ganska raka och säkra slag. A hade en klart bättre fart på bollarna och lyckades därför något bättre än mig. Jag skuttade dock högt av glädje på sista hålet då jag lyckades komma i hålet på bara fem slag(!).
 
 
Det var en himla rolig sport måste jag säga! Social och rogivande samtidigt som man får sig en bra promenad och frisk lukt. Jag förstår att många blir bitna av golfen. Med de där mer lättillgängliga banorna blir det dessutom lättare att våga testa det. Väl hemma var vi skönt trötta i kroppen och somnade gott i soffan efter lite hämtmat. Bra kväll!

5 kommentarer

mari

10 Jun 2013 09:45

Gud så kul. Brukar åka och slå på en golfbana i närheten av familjens landställe, riktigt kul :)=

Svar: Vilket lyx att han ett ställe så nära :)
engnuttasocker.blogg.se

Anna

10 Jun 2013 10:12

Hoppas hoppas du kommer upp på banan snart igen. Det är jobbigt när man dippar så <3
Jag har slagit ut på pay and play bara, inte spelat. TAck för tipset, ska ta med maken min någon dag. Hade varit kul att testa, men jag är inte speciellt bra kan jag meddela :P
När jag spelade hade jag oxå klubba åt "fel" håll så det var inte lätt.
Kul att det gick så bra för dig, vilka fina bilder! kram

Svar: Verkligen. Men utan dalar finns det inga toppar.jag hoppas ni får till en runda. Vi ska försöka hitta något ställe häri Sthlm så vi kan spela igen. Riktigt kul och annorlunda!
engnuttasocker.blogg.se

Crazylicious

10 Jun 2013 10:14

Kul att testa golf! Det har jag velat göra länge, men aldrig kommit till skott.
Sv: Ja, idag stramar det i benen, främst på baksidorna :D
Ah, har varit veggo i mer än ett år, men förra veckan började jag äta tonfisk igen, haha. Så nu är jag inte veggo längre! Men äter vegetarisk kost utöver tonfisken ;) Kanske kommer att börja äta varmrökt fisk också... Det är sådant jag saknar.
Skönt med träning igen! Hoppas att passet gick bra :D

Svar:
engnuttasocker.blogg.se

Emma

10 Jun 2013 19:12

Åh, vad roligt! :) Kul att det gick så bra också.

Jag har faktiskt grönt kort, men spelade inte på hela förra året. Tiden (och pengarna) räckte inte riktigt till. Hoppas på att det kan bli några rundor i sommar däremot. Som sagt, det är en väldigt trevlig sport. Både motion, sällskap och frisk luft :) Perfekt!

Kram

Svar: Oj har du? Vad kul! A blev sugen på att skaffa det nu. Vore kul om du bloggade om det ifall rundorna blir av :)
engnuttasocker.blogg.se

Sofia

10 Jun 2013 21:51

Vad roligt! Jag spelade golf när jag var yngre, hela min familj spelar fortfarande, men jag tröttnade. Gillar inte att göra sånt jag inte är bra på, och för att bli riktigt bra krävs mycket mycket träning och tålamod. Funkade inte för mig. ;) Men det är kul att slå några slag ibland. :)

Svar: Vad kul att syssla med i familjen! Jag är inte så brydd om jag är bra eller inte så länge det funkar att få ett spel tillsammans.
engnuttasocker.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej