Lugnet i skogen.

4kommentarer

Igår tog lillebror och hans flickvän studenten. Jösses vilket dag! Gråt och skval om vartannat. God mat, massor av folk och presentöppning. Jag hoppas på at kunna bjuda på lite bilder så snart jag laddat in dem på datorn.
 
Såhär efter allt studentfirande är det skönt att komma iväg en stund ensam och andas lite. Idag begav jag mig till gamliaskogen här i Umeå som ligger precis intill mina föräldrars hus. Det är så härligt att få traska omkring där eftersom det väcker så många minnen sedan min barndom. Skogen var den bästa lekplatsen tyckte alltid jag och mina kompisar! Det är så himla fint där men iordninggjorda spår, bra underlag och fina miljöer. Min favoritsträcka är när leden leder ner till Gammlia, vilket är lite som Skansen fast mindre. Myspys!
 
 

Min plan var att få lite luft i lungorna men såg det även som ett bra tillfälle att i lugn och ro kunna känna efter hur mitt krånglande vänstra underben mår. Jag har tydligt dragit på mig någon form av överansträngning eller överbelastning, vilket är mycket irriterande då det gör ont när jag går och framföra allt när jag försöker springa. Till min stora glädje kändes benet mycket bättre idag än det gjorde tidigare i veckan. Lite smågnisslande i början men det släppte relativt snabbt.
 
 
Vad har jag annars gjort idag? Jo, jag var och åt ännu en måltid på bästa Café Göteborg från förra inlägget, hängt med pappa och eftermiddagssovit på soffan. Ikväll vankas lite jobb men sedan filmkväll med studenterna.
 

4 kommentarer

Emma

13 Jun 2013 20:46

Åh, vad härligt det ser ut. Kul med studenten också och vad härligt att vädret var fint :) Studenterna i Gävle fick regnigt idag tyvärr, även om solen börjar titta fram nu :)

Skönt att få komma ut i naturen lite. Det gör en verkligen gott :) Skönt att benet kändes bättre också.

Och JA, om jag åker till Umeå så ska jag definitivt besöka café Göteborg. Ser helt fantastiskt ut!

Blir du kvar i Umeå över helgen? :)

Svar: Det är så trist när det är dåligt väder. Det regnade faktiskt här med på själva studentdagen men lillebror var lite för taggad för att bry sig :)Hoppas du har vägarna förbi någon gång!
engnuttasocker.blogg.se

Mari

13 Jun 2013 21:36

Skönt :) att få komma iväg efter en sådan kalasdag är så skönt.... denna vecka har bara inneburit massa firande och avskedskramar, så ja.... några härliga träningstimmar ser jag fram emot =)

Svar: Jag kan tänka mig att ni lärare har fullt upp de här dagarna. Vilka årskullar jobbar du med?
engnuttasocker.blogg.se

Karro

13 Jun 2013 22:16

Så härligt det ser ut, har aldrig varit i Umeå, men alla som varit där bekräftar ju hur fantastiskt vackert det är.

Svar: Jag kan inte direkt svara objektivt eftersom det är min hemstad men det jag uppskattar mest är nog all miljö och skog.
engnuttasocker.blogg.se

mari

15 Jun 2013 09:27

SV. Har haft barn som går i årskurs 3. Men nu har jag lagt det mesta bakom mig, ser fram emot semestern nu ist =)

Svar: Åh vad mysigt!
engnuttasocker.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej