Lunchträning och - här är jag!

13kommentarer

Den här veckan inleddes med massor av jobb. Det har varit så pass mycket att jag till och med tvingades vika bort min cykelklass i måndags, något jag starkt ogillar att göra. Tänk vad glad jag blev då när de ringde från SATS och behövde hjälp med en 45 minutersklass på lunchen idag.

Innan passet gick jag en vända i gymmet för stryka. Ett cirkelupplägg med fem blandade övningar med 50 sekunders arbete, 15 sekunders vila i fyra varv gav mig en bra genomkörare.

Jag tycker alltid att det är spännande med nya deltagare. Det var en halvfull sal men med glada, lunchlediga cyklister av blandad sort. Passet, som bjöd två två berg med tre klättringar och en raksträcka vardera till blandade hits, verkade gå hem bra. En deltagare beskrev det som en "endorfinkick", vilket jag tar med mig hem i hjärtat.

Idag bjuder jag för första gången på en bild på mig där mitt ansikte syns. Jag har länge valt att hålla min blogg som relativt anonym genom att inte publicera bilder på mig själv eller andra i min närhet. Kanske är det för att det har varit skönt att hålla min bloggperson och mitt andra jag som jurist separerade. Nu känner jag dock att jag är redo att låta rollerna bli ett. Så - här är jag!

13 kommentarer

Anonym

20 Mar 2013 21:20

Håller med dig, bättre de än att man inte gör de alls (när det gäller styrkan)

Åh, vad härligt med lunchpass!
Kul att se vem du är förresten, gillas :D kramar

Svar: Roligt att höra! Tack för den fina kommentaren :)
engnuttasocker.blogg.se

Anna

20 Mar 2013 21:21

Anonym kommentar är min :P

Svar: :)
engnuttasocker.blogg.se

Emma

20 Mar 2013 21:55

Åh, alltid lika spännande när man får ett ansikte bakom en blogg :) Du ser faktiskt ut lite som jag tänkt mig. Ibland kan man ju ha en helt felaktig bild. Intressant det där, hur man kan skapa sin egen version av en person som ligger bakom ord, bilder, text.. Kul att få se dig iallafall.

Duktig du är som kör egen cirkelträning. Kör du det helt från huvudet då? Jag tycker det är svårt. Ska jag köra sånt måste jag helt klart ha draghjälp.

Skönt att det lugnat ner sig på jobbet nu, så du hinner med annat än bara jobba, sova, jobba.. :)
Hoppas du haft en skön kväll!

Kram

Svar: Vad kul att du tycker det! Visst är det lustigt att man målar upp en bild av någon? Kul att det stämde ganska bra :)Cirkelträning har verkligen blivit min grej. Det är kul, fartfyllt och går att variera så mycket. Det ända är att man behöver mycket utrymme på gymmet och det kan därför vara svårt när det är mycket folk.

Kram!
engnuttasocker.blogg.se

Anonym

21 Mar 2013 05:08

Härligt med lunchträning och kul med bra respons från deltagarna! :)

Kul och se vem du är! :)

Svar: :)
engnuttasocker.blogg.se

Mari

21 Mar 2013 10:26

Gud så härligt. Bra jobbat =). Vad körde du för övningar på gymmet?
Kul att se en bild på dig med, fina du =)

Svar: Det blev burpies, gående armhävningar över stepbräda, rodd med kettlebells och lite mer. Puh! Försökte dock spara benen till klassen.Tack för den fina kommentaren om bilden! :)
engnuttasocker.blogg.se

Mari

21 Mar 2013 10:27

...det var jag som skrev sista kommentaren =)

Svar: :)
engnuttasocker.blogg.se

happyfood_and_sweets

21 Mar 2013 14:01

Hej! Läser din blogg ofta! :) men har aldrig tidigare kommenterat för jag brukar inte kommentera bloggarna jag läser. Så kul att läsa att du är jurist! :) Jag pluggar termin 7/9 på Sthlms just nu till jurist. Ska snart börja med min första specialkurs. Känns kul! Kul att läsa att det finns fler som gillar kombon hälsa och juridik! ;-)

Du gör helt rätt i att visa dig! Snyggo! :) Stå upp för vad du gillar/är! :) tycker jag är bra! (Ska jag säga som inte gillar visa mig på internet heller haha!;)).

...men du kan hitta mitt lilla "hälsoforum" på instagram:
happyfood_and_sweets

Jag gillar sötsaker jag med! ;-) och är Stockholmsvegitarian fick jag höra av en klasskompis = äter endast fisk inte annat levande dött.

/Med vänlig hälsning från mig!!

Svar: Vad kul att höra och tack för att du tar dig tid att skriva! Roligt med en juriststudent som läsare. Jag hoppas att du trivs bra på utbildningen. Vad är det som du är intresserad av att jobba med? Bloggar även som jurist vid sidan av denna blogg.
Tack för den fina orden om bilden :) Det värmer! Jag har inte istagram tyvärr :( Har du ingen blogg? Det vore kul att spana in i så fall!
engnuttasocker.blogg.se

Marta

21 Mar 2013 14:22

Kul att få ett ansikte på bloggen! Detta med en massa jobb som går ut över ens fritid och välmående är inget vidare. Jag är stark motståndare till att flytta på träningsplass eller klasser. De fyller ju en viktig funktion. Jag blir allt annat än produktiv på jobbet om jag tvingas till flera extra långa dagar.

Svar: Jag håller med dig. Det är helt olikt mig eftersom jag verkligen njuter av att få spinna efter jobbet. Men den här gången krockade det i tiden :(
engnuttasocker.blogg.se

Karro

21 Mar 2013 14:44

Härligt med lunch spinning!
Så kul att se en bild på dig, jätte fin!!!

Svar: Tack, vad gullig du är! Det värmer :)
engnuttasocker.blogg.se

Sofia

21 Mar 2013 19:38

Kul med en bild! :D Har tänkt på att jag aldrig sett hur du ser ut, haha. Det är kul att ha en bild på den som skriver. :)

Svar: Du har varit lite modigare än mig på den punkten och poserat på bild länge. Nu var det även dags för mig!
engnuttasocker.blogg.se

Lina

21 Mar 2013 19:46

Underbart och träna på lunchen! :-) Superskoj och se en bilda av dig!! :-) Fining där!!

Svar: Tack, vad snäll du är som säger så! :)
engnuttasocker.blogg.se

Lina

23 Mar 2013 08:01

Såg nu att min kommentar visades som anonym men det är jag Linatriathlet som skrev :)

Marie

26 Mar 2013 09:42

Vad kul att se ansiktet bakom "en gnutta socker"!! : )

Svar: Haha, kul att du tycker det :)
engnuttasocker.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej