Morgonträning med transport.

8kommentarer

Det var med glada steg som jag sprang till gymmet denna morgon. Fågelkvitter, vårsol och en stundande helg. Jag har lite svårt att få till löpningen under årets kallare månader då jag har lätt för att bli kall, men nu när värmen börjat komma testade jag att ta årets första transportlöpning. Underbart härligt!

 

Väl på gymmet fortsatte jag löpningen på bandet, både med uthållighetsträning i lutning samt intervallomgångar. Jag hann även med lite andra konditionsmaskiner och avslutade med att jobba magmusklerna i PT-hörnan. Kroppen kändes pigg så när som på lite träningsvärk i låren från gårkvällens Crosstraining. Det var framför allt ett mentalt välbehövligt pass efter två röriga och spretiga dagar.

Skuttade sedan hem, väckte sömniga A (nej, han är inte så pigg på att följa med till gymmet på mornarna…), dusch, kostym på och till kontoret. Väl på kontoret kunde jag njuta av en segdragen grötfrukost medan jag i lugn och ro kollade igenom mailinkorgen och lät fredagskälsan rimma över mig.

Glad helg på er alla!

8 kommentarer

Marie

01 Mar 2013 13:20

Vilken härligt start på helgen!
Hoppas du får en fortsatt bra helg!
Kram

Svar: Tack, det samma! Kram
engnuttasocker.blogg.se

Mari

01 Mar 2013 15:46

Oj oj, låter som en helt magisk morgon. Heja heja dig :)

Svar: Det var en ljuvlig start! Men synd att vi fick skräpväder på lördagen sedan :(
engnuttasocker.blogg.se

Anna

01 Mar 2013 22:11

Vilken fin start på morgonen :D

Svar: :)
engnuttasocker.blogg.se

Sofia

02 Mar 2013 10:48

Låter helt perfekt! Bästa känslan när våren känns i luften.

Svar: Eller hur? Synd bara att det började snöa dagen efter :/
engnuttasocker.blogg.se

Bland bakverk och kastruller

02 Mar 2013 16:16

Löpning har aldrig varit min grej, men jag beundrar alla löpare som är ute i snö, rusk och flera minusgrader!!

Svar: När det är kallt stannar jag verkligen inne men nu är solen äntligen börjar komma längtar jag ut i spåret :)
engnuttasocker.blogg.se

Crazylicious

04 Mar 2013 12:21

Det låter verkligen mysigt alltihopa! :D Önskar att det var fredag nu för att kunna få en sådan känsla jag med, haha.

Svar: Det är ju det som är så bra - att fredagar kommer igen. Och nu blir de vara ljusare och ljusare :)
engnuttasocker.blogg.se

Mari

04 Mar 2013 13:37

Sv. Ja, det var inge vidare :(

Emma

05 Mar 2013 22:02

Låter som en alldeles perfekt fredag! Jag vill också springa ute. Men det kommer nog dröja några månader till. Skynda långsamt med löparknät, så ska det nog bli bra :)

Härligt med brunch i helgen också. Älskar sånt, så himla mysigt. =)

Svar: Ajdå, du får ta det lugnt, speciellt i början. Drog på mig benhinneinflammatiuon ett år och det har aldrig blivit riktigt bra. Hoppas du får möjlighet att både läka och löpa :)
engnuttasocker.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej