Sallad med kallröktlax.

10kommentarer


Sommar innebär för mig goda sallader. Jag tycker det är gott att äta något lättare och svalare om varma dagar och ljumna kvällar. Jag satsade därför på att göra en sallad med det lilla extra och till min stora glädje gick även min andra halva A med på att äta grönt till middag. Så, här har ni en middagsbild från oss.
 
Kallrökt lax (så sjukt gott!)
Blandsallad (på påse)
Tomater
Gurka
Gul paprika
Pumpakärnor (som jag rostade kort i stekpannan)
Avokado
Olivolja
 
Till salladet åt vi ett riktigt gott bröd och ringlade lite hallonvinäger från Oil and vinegar. Riktigt bra grejer!
 

10 kommentarer

felicia

17 Jun 2013 23:02

mums :D

Svar: :)
engnuttasocker.blogg.se

jessica

18 Jun 2013 01:07

Åh bliv sugen , ville ha en sånt mat låta till jobbet hihi :)

jessica

18 Jun 2013 01:07

Åh bliv sugen , ville ha en sånt mat låta till jobbet hihi :)

Svar: Det blev dessvärre ingen över denna gång då jag satte i mig allt... :)
engnuttasocker.blogg.se

Mari

18 Jun 2013 10:13

Åh. Jag älskar det !!! Mums :) sallader i alla varianter, och ja, kallräkt lax... jag dör så gott det är :)

Svar: Eller hur? Me like! Håller hela tiden ögonen öppna efter inspiration :)
engnuttasocker.blogg.se

Malin

18 Jun 2013 11:49

Ser fantastiskt ut!
vad är det för bröd?

Svar: Det är ett bröd på coop-bageriet med tranbär. Supergott!
engnuttasocker.blogg.se

Mari

18 Jun 2013 19:26

Sv. :) Måste inhandla det här i dagarna.

Crazylicious

18 Jun 2013 20:30

Guuud så gott det ser ut! Har varit lite småsugen på kallrökt lax ett tag nu... Nu blev suget värre!
Sv: Åh, jag tror att kroppen vänjer sig vid pf efter ett tag :) Men det skall ju fungera med så mycket runt omkring, typ arbetet och familjen och hej och hå. Och blodsockret. Och magproblemen :P

Svar: Jag tror inte att jag skulle fixa det... Nog gjort för andra. Men det är kul att det finns något för alla typer :)
engnuttasocker.blogg.se

Ljuvligmat.blogg.se

18 Jun 2013 22:02

Håller med! Kallrökt lax är ju sååå gott. :) Smarrig middag.

Kram på dig

Svar: Gillar sånt som både är gott och enkelt att tillaga :)
engnuttasocker.blogg.se

Karin O

19 Jun 2013 02:52

Ser jättegott ut!
Saknar verkligen att kunna äta lax

Svar: Är det svårt att få tag på där ni bor? Kommer ihåg från min tid i NZ, jösses vad jag saknade fisk.
engnuttasocker.blogg.se

Sofia

20 Jun 2013 12:47

Gott! Älskar laxsallader. :D

Svar: Me to :)
engnuttasocker.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej