Juciepress - mitt nya beroende!

13kommentarer

Veckan i Portugal går mot sitt slut och ännu en fantastisk tid i huset har passerat. En rolig sak som var ny för denna gång var juciepressen som A:s föräldrar införskaffat, special for me. Tänk vilken lycka! Varje dag har vi testat nya blandningar med allt vad fruktmarknaden har att erbjuda. Äpplen, morötter, ingefära, apelsin, tomat... Idag blev det en med annanas och äpple som passade mycket bra i handen på den soliga balkongen. Inte en tillsats, bara god juice. Ja tack, jag kan tänka mig leva mina dagar såhär.
 
 
Det här har byggt upp ett beroende. Ni som följt bloggen ett tag vet att jag gärna tittar förbi Squeezed up och Jucieverket. Nu är jag fast i hemmavarianten. Jag bara måste köpa en juciepress när jag kommer hem! Någon som har ett märke att rekommendera?

13 kommentarer

Mari

12 Mar 2013 19:56

Åh, underbar uppfinning =) Gudagott ! Har du något recept man måste testa ?? =)

Svar: Än så länge blandar jag fritt men allt med jordgubb och annanas är grymt gott! Annars var äpple, apelsin och ingefära gott också :)
engnuttasocker.blogg.se

Anonym

12 Mar 2013 20:23

Det är ju perfekt :D Så gott med färskpressat!
Yes box, det är ramlösa. Testa vettja :P

Svar: I will, tack!
engnuttasocker.blogg.se

Anna

12 Mar 2013 20:24

Det är min kommentar, den ovan :P

Karro

12 Mar 2013 21:57

Det är ju så gott. Vi har en men den används mest under sommar halvåret.

Svar: Kan tänka mig tat det lätt blir så. Men snart är det sommar och då får du plocka fram den igen!
engnuttasocker.blogg.se

Clara

12 Mar 2013 22:39

Så härligt det ser ut! Jag har en electrolux men är lite dålig på att använda den! Måste bli bättre på det!

Svar: Det är lätt att det blir så, speciellt om de är svårdiskade. Hoppas du får till en användning snart!
engnuttasocker.blogg.se

Julia

12 Mar 2013 23:13

Svar: Ja nu kör vi! Hoppas det går bra för dig!

Svar: :)
engnuttasocker.blogg.se

Sofia - ett bättre du

13 Mar 2013 10:08

Åhh vad gott... Vi hade en juicepress en gång i tiden men som vi faktiskt gjorde oss av med... det var en av de första som kom på marknaden och den var SÅ himla jobbig att diska med massor av olika delar som skulle plockas isär varje gång... Det blev helt enkelt ett för stort projekt att göra juice på det viset... men jag skulle vilja ha en smidigare variant som inte är så jobbig att diska så jag tar också gärna emot tips :).

Svar: Ajdå, nej det vill jag inte. Jag lovar att skriva om jag hittar någon bra! Ska ut och leta i helgen.Ha en fin helg!
engnuttasocker.blogg.se

Crazylicious

13 Mar 2013 14:08

Vilken lyx! :D Vill också ha en juicepress!

Svar: Jag återkommer om jag hittar något bra :)
engnuttasocker.blogg.se

Suz

13 Mar 2013 20:34

Har en billig variant fr Ica maxi som har hållt i flera år och fungerar bra, lite meckig att diska bara men det är lätt värt det! :)

Svar: Kul att det går att hitta för bra priser! Ska spana, tack för tipset :)
engnuttasocker.blogg.se

Sofia

13 Mar 2013 21:13

Åh fantastiskt! Jag hade så himla gärna haft en juicepress. Om jag bara haft plats.

Svar: Jag måste försöka skapa mig plats, är helt fast!
engnuttasocker.blogg.se

Marie

14 Mar 2013 08:01

Mmm, vad gott. Vore inte helt fel att ha en sån.

Välkommen tillbaka till kylan. ; )

Svar: Jotack, jag känner att det var lite dragigare här...
engnuttasocker.blogg.se

Suz

15 Mar 2013 16:39

Såg att coop här i Lund sålde ut alla köksmaskiner för halva priset, bland annan råsaftcetrifug.

Vart bor du?

Svar: Tyvärr i Sthlm :( Men tack iaf!
engnuttasocker.blogg.se

tina

16 Mar 2013 09:07

Vi har en Philips HR1871 och är toppennöjda med den!

Svar: Tack för tipset! Jag har läst på om den och den har fått gott omdöme :)
engnuttasocker.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej