Siliviakaka

0kommentarer



Förra helgen fick jag finbesök från min bror och hans familj. Och som en goda faster och syster jag är bjöd jag naturligtvis på nybakat söndagsfika! Jag prövade denna kaka förra för första gånge. En tillsynes vardaglig klassiker visade sig vara en riktig höjdare!



Receptet hittade jag på en av mina favoritbakbloggar. Där beskrivs den som en vit variant av mockarutor. Jag slängde i något deceliter kokos även i kakan för att förhöja smaken en aning. Jag halverade receptet och gräddade kakan i en springform istället för en lågpanna. Anledningen? Jo, för att jag skulle få använda mitt underbara tårtfat såklart!





Idag vankades det dock fikabjudning på kontoret istället. En stor kaka i långpanna blir det bästa alternativet när det är många kollegor som ska fyllas med eftermiddagssocker. Den blev en ovanligt stor anstormning till 15-kaffet. Fika mera säger jag!

Kommentera

Publiceras ej