Knytisbrunch.

8kommentarer

Igår hade jag en sådan där superförmiddag tillsammans med mina tjejkompisar från gymnasietiden. Värdinnan föreslog en knytisbrunch och vi var inte sena att haka på den idén.

Jag har alltid varit ett stort fan av knytiskonceptet. Det är bara så bra att fördela jobbet mellan varandra och resultatet blir alltid en framdukning med stor variation med massor av godsaker. Blåbärspannkakor, färsk frukt i massor, nybakat bröd, pålägg och kakor till efterrätt. Värdinnan hade dessutom gjort i ordning fantastiskt fin i hennes familjs 50-tals inspirerade kök, med dukar, vackra fat och våriga färger. Det satte verkligen pricken över i:et!


Efter tre timmars knytisbrunch med oändliga koppar te och massor av intressanta samtalsämnen om allt från jobb och relationer, till stress och framtidsplaner, rullade jag mätt och belåten hem. Som balsam för kropp och själ. 



8 kommentarer

Karro

15 Apr 2012 21:42

Så gott. Vad är det för smarrigt kaka längst ned till höger på sista bilden? Recept?

Mrs Sunshine

15 Apr 2012 22:06

Ååååh! Jag älskar verkligen brunch, det är bland det bästa jag vet. Och knytis, så kul! Blir lite överraskningsmoment också i det hela:-)



ha en fin ny vecka, kram

Katarina

16 Apr 2012 04:59

Åh, så mycket gott!

www.kaffeutansocker.se

16 Apr 2012 09:52

Wow, det ser verkligen jättegott ut :)

Sanna

16 Apr 2012 10:53

Det var ett mycket bra sätt att spendera en lördag. Knytis är verkligen underskattat säger jag!

Karro, det är min vän som bakat den underbara chokladkakan, men jag ska kolla upp receptet åt dig!

Elina

16 Apr 2012 20:03

<3

Karin FitnessochHälsa

17 Apr 2012 11:11

Ser ljuvligt ut! Älskar bruncher med mycket gott och mycket att prata om! =)

Sanna

17 Apr 2012 15:54

Jag gillar även att ta sig tid att ses tidigare på dagen som en brunch innebär. Vi träffades vid 11 och sedan har man hela dagen framför sig!

Kommentera

Publiceras ej