Sötsaker, nu i Vaxholm!

5kommentarer

Jag tänkte tipsa om en nyöppnad butik – Sötsaker, som ligger i Vaxholm, strax utanför Stockholm. Det är en kollega till mig och hans fru som har öppnat ett ställe fyllt med kläder, accessoarer men även saker för inredning, bakning och mycket annat. Klart värt att besöka för den som gillar det där lilla extra och med ett hjärta för inspirationsbutiker som drivs med passion!



Jag drömmer ofta om att starta egen verksamhet någon gång i framtiden, inom ämnet hälsa eller fik (eller varför inte både och..?). Jag blir därför så imponerad och avundsjuk på de nya butikägarnas mod. Det är bara så häftigt med människor som satsar på att uppnå sin dröm!


För er som inte varit i Vaxholm är det definitivt ett ställe som jag vill rekommendera. Det är en liten med hög myshetsfaktor. På somrarna går det båtar dit som avgår från centrala Stockholm. Det är perfekt för utflykter på vårkanten och det finns massor av söta butiker, fik och fina områden vid vattnet att ställa ner picknickkorgen. För mig blir det definitivt ett besök dit under påsken när mor och far är på finbesök i storstaden!

5 kommentarer

Karin FitnessochHälsa

04 Apr 2012 11:34

Jag älskar Vaxholm! Vi åker ofta dit på somrarna. Nästa gång får vi besöka den butiken då!

Karin

04 Apr 2012 15:33

Så klok kommentar från dig. Ja tallriksmodellen ja, förr SKULLE man ju äta MYCKET kolhydrater.. .och jag som idrottare har alltid fått lära mig att det är de man ska lassa på mest av, konstigt att detta ändrats:)

Sanna

04 Apr 2012 19:27

Ja Karin fitness, det får du göra. Vaxholm om somrarna är så mysigt!

Och Karin nr 2, visst är det så. Jag menar, är det någonsin någon som blivit överviktig av att äta tallriksmodellen? Felet är inte kolhydraterna utan det är att man inte ger den gröna sidan tillräckligt utrymme säger jag.

Sofia - ett bättre du

06 Apr 2012 16:44

Låter som en mysig butik. Nästa gång jag är i Vaxholm ska jag kika in där. Tack för tipset :)

Sanna

08 Apr 2012 10:13

Absolut, det får du göra. Ska själv dit imorgon!

Kommentera

Publiceras ej