Det enklaste är ibland det godaste.

13kommentarer

När jag och A ska lyxa till det på vardagarna lagar vi varma mackor hemma. Konceptet är enkelt: Vi bunkrar upp med massor av goda tillbehör så som keso, cream cheese, parmaskinka, ruccolasallad, tomat, banan, pesto, dijonsenap och massa annat. Sedan får man välja och vraka vad man vill stoppa skivorna av klassiskt rostbröd. Det är bara fantastin som sätter gränserna!

 

 

A fixade en klämma med ost, parmaskinka, cream cheese och tomat. Jag inledde med en macka fylld med parmaskinka, ost och tomat för att sedan övergå min favorit alla kategorier som du hittar här.

 

 

Varma mackor är barnsligt gott!

Vad fyller du din klämma med?

13 kommentarer

Katarina

21 Aug 2012 12:26

Ja, varma mackor är så goda! Jag gillar att ha massa ost i mina och stekt ägg i är också gott :)

Svar: Stekt ägg i låter gott! Det ska jag testa nästa gång. Tack för tipset :)
engnuttasocker.blogg.se

Marie

21 Aug 2012 12:34

Vi gjorde faktiskt varma mackor i söndags och åt till lunch. Det går så länge mellan gångerna jag äter det att jag hinner glömma bort hur gott det är!

Svar: Ja eller hur? Jag gillar att det är enkelt, billigt och att det går att variera allt efter vad man har hemma.
engnuttasocker.blogg.se

Glamourwannabe - med huset fullt av grabbar.

21 Aug 2012 12:54

Här hemma är det en av mannens favoriter. Jag är dock inte lika förtjust då varm ost inte hör till mina favoriter och mackorna tenderar att bli ganska så torra utan ost.... :)

Svar: Har du testat med keso i? Det blir lite som en blandning mellan ost och yoghurt. Jättegott!
engnuttasocker.blogg.se

Jenny

21 Aug 2012 13:27

Riktigt gott ju! Min favorit blir med parmaskinka, ruccola ,tomat och mozzarella! Grymt gott och helst på en stor skiva ljust surdegsbröd!

Svar: Mmmm... Mozzarella hade vi inte den här gången men det kommer fler chanser.
engnuttasocker.blogg.se

felicia

21 Aug 2012 16:59

sv: åh men vad roligt, vad var de du lagade då? =D knäcket är helt klart värt att prova oxå.. vill man inte ha kanel ta bort det och toppa istället med timjan och flingsalt.. oxå megagott!!

mmm toastmacka var gaaaaaalet länge sen! mums!

Svar: Det var ett knäckebröd som jag lagade. Jättegott!
Det kanske är dags för varma mackor snart igen då med andra ord? :)
engnuttasocker.blogg.se

Karoline

22 Aug 2012 10:47

Gott, det var länge sedan jag gjorde varma mackor. Perfekt nu när hösten snart är här ju!

Svar: Ja, det är riktigt bra höstmat :) Snabbt, enkelt, varmt och gott.
engnuttasocker.blogg.se

Marta

22 Aug 2012 12:55

Tillbehör är det bästa! Och varma mackor är bra godare koncept än pizza eller liknande. På min bör det finnas salta grejer som ost, lufttorkad skinka, soltorkade tomater kanske och god ost och så måste det finnas knaprig kant! Det absolut godaste!

Svar: Soltorkade tomater har jag inte testat men det ska jag verkligen göra. Tack!
engnuttasocker.blogg.se

Lovisa

22 Aug 2012 19:02

Har inte ätit på evigheter, men kombinationen bra skinka, dijon alt skånsk senap, kvibille cheddar alt. västerbotten, färsk spenat och tunn skiva tomat är god om jag inte missminner mig.

Svar: Åhå, det lät inte illa! Det låter som om vi har samma smak.
engnuttasocker.blogg.se

elin stridh

22 Aug 2012 21:06

ser ut som en härlig handling :D

Vill du följas via bloglovin? :)

Svar: Det är ibland farligt att handla hungrig... Jag ska spana in din blogg!
engnuttasocker.blogg.se

Johanna

23 Aug 2012 08:15

Åh, det är så gott med varma mackor och på tok för länge sedan vi gjorde det sist... Nu blev jag verkligen riktigt sugen, dina såg så goda ut :)

Svar: Jag hoppas du får till en mackkväll snart för att stoppa begäret :)
engnuttasocker.blogg.se

Tess

23 Aug 2012 10:28

Åh vad gott!

Svar: :)
engnuttasocker.blogg.se

Karin FoH

24 Aug 2012 22:10

Lät smaskigt!
Jag skulle välja skinka, dijonsenap, ost och tomat. Och massor med grönsaker till.

Svar: Helt i min smak. Senap är så smarrigt!
engnuttasocker.blogg.se

Malin´s Diner

24 Aug 2012 22:33

Ser smarrigt ut du. Supergott med toasts! Brukare lyxa till dem med parmaskinka, pesto och mozzarella. Gottigt!

Kram Malin

Svar: Det låter supergott!
engnuttasocker.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej