Kontorets te-langare.

11kommentarer

På kontoret hinkas det oändliga mängder kaffe varje dag. Jag gillar att ta någon kopp i veckan, men vet flera som tar uppåt fem om dagen. Kan det verkligen vara bra för kroppen?

 

Jag har en kollega som verkligen har utmanat kaffedrickandet på kontoret med råge. Det började med ett gott, egeninhandlat te som sedan ledde till fler och fler sorter. Handlandes har därefter eskalerat och han har nu ett megasoritment som han mer än gärna bjuder runt. Vad har detta resulterat i? Jo, mindre kaffekonsumtion för oss alla och fler värmande tekoppar om dagarna. Även se som tidigare ogillade te har börjat njuta av de olika sorterna om smakerna. Himla trevligt!

 


Ett litet teparadis bara några kontorsrum bort.

Får se, vad är jag idag; vanilj eller chai?

Tack vår te-langare!

11 kommentarer

Karro

29 Aug 2012 15:29

Oj vad te!
Kul att du ska dit, jag ska gå på bp, bs, cx och sh'bam. Självklart kommer jag även hänga i klädshoppen ;0)
Säg gärna hej om du ser mig!
Ha superkul

Svar: Vad kul! Jag kom på det att jag också ska på BS för det var så himla länge sedan! Du som leder det kan jag tänka mig är lite extra peppad på just den :) Shbam känns kul att avsluta dagen med tycker jag! Jag ska absolut hojta till om jag ser dig i vimlet!
engnuttasocker.blogg.se

Sonja

29 Aug 2012 18:39

Vad mysigt med värsting te-hörnan på jobbet!
Te är ju dessutom tusen gånger godare än kaffe!! :))

Svar: Jag tycker verkligen att det ger en hemtrevlig känsla på jobbet, istället för bara de där klassiska lipton som alla kontor har. Han är grym :)
engnuttasocker.blogg.se

Karin FoH

29 Aug 2012 20:30

Oj vad galet många teer! Vilken bra kollega!

Svar: Oja, jag är väldigt tacksam! Himla kul att vara där och välja och vraka.
engnuttasocker.blogg.se

Katarina

29 Aug 2012 21:10

Vilken dröm!
Nä, nu har jag sett så mycket te på bloggar ikväll. Måste skaffa en snygg tekopp och hitta tillbaka till mitt tedrickande ;)

Svar: Jag tror det är hösten som är på ingång. Te hör liksom den årstiden till :)
engnuttasocker.blogg.se

Sofia

29 Aug 2012 21:56

Åh vilken bra grej. Jag drick inte kaffe. Inte te heller egentligen. Men det händer. :)

Svar: Oj, vad dricker du när du behöver värmas upp? Jag skulle frysa sönder på vintern utan mitt te.
engnuttasocker.blogg.se

Amy's piece of cake

29 Aug 2012 22:32

Så underbart att ha alla dessa teer :) Hade jag inte tackat nej till på jobbet! Yogi-te är så gott... älskas hemma hos oss!

Svar: Jag gillar också Yogi. Det är så smakrika!
engnuttasocker.blogg.se

felicia

30 Aug 2012 07:21

haha oj vad härligt med så många theer :)

sv: inte utbildad ännu utan under utbildning.. är färdig til jul :)

Svar: Jag hoppas på att få följa PT-resan på bloggen din!
engnuttasocker.blogg.se

Signes Place

30 Aug 2012 09:11

Jösses vad mycket te!

Svar: Eller hur? Mycket bra kollega :)
engnuttasocker.blogg.se

Johanna

30 Aug 2012 17:22

Vad gott med så många olika tesorter att välja mellan - jag älskar verkligen te! :)

Svar: Jag med, speciellt med sådant här utbud!
engnuttasocker.blogg.se

Karro

30 Aug 2012 17:22

Glömde ju fråga vad du ska gå på på lördag;0)?

Svar: Oj, jag ska försöka gå på så mycket som möjligt. Jag tänkte börja med cykelklassen på morgonen i alla fall för att sedan testa det nya Hiit. Ska bli superkul!
engnuttasocker.blogg.se

Katarina

02 Sep 2012 18:22

haha..vad härligt att se allt detta te. Önska att det vore på min arbetsplats. Jag vet inte hur många gånger jag tagit en kopp gammalt kaffe på jobbet just bara för att det finns. Nu blev jag allt inspirerad att göra terevolution på jobbet. Mer te åt folket :) !!

Svar: Haha, den känns igen! Han har verkligen förändrars kollegornas syn på tedrickande, himla kul att se faktiskt. Lycka till med din revolution!
engnuttasocker.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej