Niceville, en kanonbok!

12kommentarer

Igår kväll gjorde jag något som jag nästan aldrig gör: Jag var hemma utan att lyfta ett finger. Istället för TV valde jag att slänga mig på soffan med en kopp te och en bok. Det händer typ aldrig. Boken som totalt fångat mig är Niceville. Jag, som annars har svårt för att roas av litteratur, har fastnat för bokens språk, karaktärer och den historia som den vill förmedla. Dessutom innehåller den så många tuffa kvinnor att jag blir helt till mig. Nu längtar jag faktiskt till att fortsätta läsa och det är dett gott betyg om något! 
 
 
Jag känner mig så nöjd över min lugna hemmakväll. Nu ska det här bannemig bli en lika natrulig runtin varje vecka som att borsta tänderna.

12 kommentarer

Marie

08 Aug 2012 12:33

Jag älskar att läsa, tyvärr blir det inte lika ofta som jag skulle vilja, men på semestern brukar jag hinna med några böcker, denna semester blev det 4 st på två veckor. Lovely! ; )
Jag har hört att filmen efter boken (niceville) också ska vara bra, vill se den.

Svar: Nej, det är väl det som är problemet. Läsandet kräver ett visst lugn i omgivningen tycker jag. Jag hoppas du får till lite läsande framöver!
engnuttasocker.blogg.se

Josh Hutcherson fansite

08 Aug 2012 12:41

inte läst boken, bara sett filmen men jag gillade den :P

Svar: Vad roligt, jag ska se den omgående efteråt!
engnuttasocker.blogg.se

Karin O

08 Aug 2012 13:39

Mysigt! Läste den för ett par år sedan, riktigt bra!

Svar: Det verkar helt klart vara en klassiker som många faller för. Kanske är det just därför jag gav mig på den :)
engnuttasocker.blogg.se

Glamourwannabe - med huset fullt av grabbar.

08 Aug 2012 14:41

Låter mysigt! Jag som har så svårt att få till det där bokläsandet ska nog satsa på att se filmen istället....:)

Svar: Du verkar vara som jag på den punkte.. :) Just därförvar jag så stolt denna gång!
engnuttasocker.blogg.se

Karoline

08 Aug 2012 15:40

Långtar till jag får tid att läsa böcker igen, något jag ÄLSKAR.

Karro

08 Aug 2012 15:40

Långtar till jag får tid att läsa böcker igen, något jag ÄLSKAR.

Svar: Jag avundas de som är som du som älskar böcker. Men jag är lycklig över att ha hittat en som jag gillar nu :)
engnuttasocker.blogg.se

Jasmine

08 Aug 2012 16:18

Filmen är superbra!

Svar: Var den? Vad kul! Ska se den så snart jag läst ut boken.
engnuttasocker.blogg.se

Tess

08 Aug 2012 18:09

Åh så mysigt! :-)

Svar: Ja, det var det verkligen. Nu ska jag försöka få till fler sådana!
engnuttasocker.blogg.se

Anna

08 Aug 2012 22:26

Skönt med hemma kvällar, mys!

Svar: Det var mycket välbehövligt!
engnuttasocker.blogg.se

Millan

11 Aug 2012 10:49

Ett boktips mitt i allt :) Det gillar jag och skriver genast upp den på önskelistan!

Svar: Jag eftersträvar en härlig mix av inlägg :) Jag hoppas du gillar boken!
engnuttasocker.blogg.se

Maria

13 Aug 2012 12:50

Har nyligen läst den boken - tyckte om den mycket. Ska låna filmen av en arb.kamrat med.
Ska bli kul att se om den håller ..
=)

Svar: Ooo jag har hört att även filmen ska vara jättebra!
engnuttasocker.blogg.se

Signes Place

13 Aug 2012 23:51

Jag har sett filmen, jättebra ju! Har även boken på lager men har inte hunnit med att läsa den ännu. Det kommer.

Svar: Jag hoppas du gillar den! Jag är snart klar med boken och är laddad inför filmen :)
engnuttasocker.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej