Årets pepparkakshusbygge - gissa vem som bor här!

15kommentarer

Julen handlar om traditioner. En annan viktig del i min jul är det årliga pepparkakshusbygget med syster (återigen är det vi som tar täten i julpeppen i vår familj). Vi har genom åren tillverkat Vita Huset, tåg, mumintornet, vår somamrstuga, Villa villekulla och nu förra året - Madickens Junibacken. Kika gärna in på länkarna för inspiration!
 
I torsdags drog projekt 2012 igång med dunder och brak. Julmusik i högtalarna, deg överallt, barnen på bra avstånd och 100 % fokus.
 
 
Det blev som många gånger tidigare ett projekt med Sagotema.
Kan du se vem som bor i det här huset måntro?
 
 
 
 
Sugen på att baka ett eget? Klart du ska!
Håll utkik i veckan för då kommer mina tips för ett lyckat husbak.
 

15 kommentarer

Sofia

02 Dec 2012 15:01

Men guuuud vilket seriöst och fint pepparkakshus. Mysigt!

Svar: Seriöst är det absolut men vi har oerhört kul vid tillverkningen. Fin december på dig!
engnuttasocker.blogg.se

Tant Gul

02 Dec 2012 15:30

Men så fint!! En så länge har min son sagt att han inte vill baka något pepparkakshus i år. Jag hoppas det håller i sig. Hoppas du har en fin söndag och advent :-)

Svar: Det finns annars bra mallar och färdigbitar att köpa. Det funkar riktigt bra :)
engnuttasocker.blogg.se

Emilie

02 Dec 2012 17:19

Men shit vilket pepparkakshus! Helt fantastiskt fint.

Svar: Tack, vad roligt att du tyckte det!
engnuttasocker.blogg.se

Helena

02 Dec 2012 17:58

Vilket fint hus ni har bakat! Jag är riktigt imponerad hur nu fått ihop detta:) Hos mig blir det bara vanligt pepparkaksbak.

Hoppas du haft en fin advent! Kram

Svar: Det är inte så "bara" tycker jag. Det viktiga är att stämningen i bakningen infinner sig:) ha en riktigt bra vecka!
engnuttasocker.blogg.se

♥ CAROLYN.SE - modeblogg & tävlingar

02 Dec 2012 23:49

shit vad fint!! :)

Svar: Tackar! Hoppas du får en fin jul :)
engnuttasocker.blogg.se

Karin O

03 Dec 2012 08:17

Men jisses vad tjusigt!

Svar: Åh vad kul att du tyckte det! Sååå kul att baka med syss :)
engnuttasocker.blogg.se

Marie

03 Dec 2012 09:44

Å vad fint! Vad duktiga ni är! : )

Svar: Tack, vad snällt! Framför allt väldigt roligt!
engnuttasocker.blogg.se

Pixan

03 Dec 2012 10:06

gu va snyggt!!!!
Heldagsprojekt tro!? :)

Svar: Det tog från kl 16 till midnatt, men då åt vi middag också. Jag tror att vi arbetat upp ett bra tempo efter alla år:)
engnuttasocker.blogg.se

Sofia

03 Dec 2012 20:49

Oj jäklar vilket projekt. Snyggt! :D

Svar: Tack så mycket! Det tog sin lilla stund :)
engnuttasocker.blogg.se

Malla

03 Dec 2012 21:19

åh så fint! du måste vara med i min pepparkakshustävling sen! :)

Svar: Vi har fått frågan men för oss skulle det nog ta bort det roliga och lättsamma i traditionen. Men kul att höra att du gillade det!
engnuttasocker.blogg.se

Adine - fotograferande lärarstudent

04 Dec 2012 20:29

Shit vad fint! Och vilket arbete :D

Svar: Ja, ett stort arbete bakom det men sååå kul!
engnuttasocker.blogg.se

Amy's piece of cake

05 Dec 2012 21:19

Vilket grymt pepparkakshus, wow!

Svar: Tack så mycket!
engnuttasocker.blogg.se

EmelieMaria - träning&annat

06 Dec 2012 19:31

WOW vilket fint pepparkakshus!! Verkligen jättevackert :D

Svar: Tack, vad kul att du tycker det!
engnuttasocker.blogg.se

Emma

10 Dec 2012 11:15

Åh, det är så kul att göra pepparkakshus. Tycker jag brukar kunna få till skapliga hus, men när tittade in här så inser jag att jag ligger i lä. Vilka mästerverk ni fått till genom åren! :D Superfina verkligen! Ska försöka övertala sambon att göra ett hus i år igen, det är ju så kul att få skapa. :)

Svar: Gör det, oavsett resultat är det ju superroligt att pyssla ihop ett hus. Man kommer långt med sprits och dekorationer också!
engnuttasocker.blogg.se

felicia

10 Dec 2012 23:07

men herregud.. vilket jääkla bygge!! :D

Svar: Det är hur kul som helst att verkligen in för det :)
engnuttasocker.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej