Nyårslöfte nr 5 - lära mig spela squash.

11kommentarer

Varje år ger jag mig själv fem nyårslöften som jag ska fullfölja under året. För mig handlar det om roliga och vettiga löften som hjälper mig att få ett ännu lite bättre år. För 2012 lovade jag mig själv följande:
 
1. Bada badkar mer.
 
2. Sluta svära.
 
3. Besöka en ny storstad (check på den - här är resan till Istanbul!).
 
4. Träna mer mage och rygg.
 
 
I dagarna var det dags att ta tag i mitt femte löfte...
 
5. Lära mig spela squash.
 
Tanken bakom mitt nyårsöfte är att lära mig något som jag sedan länge tyckt verkat roligt. Dessutom hoppas jag att det kan bli en aktivitet som jag kan göra tillsammans med min squashspelande pojkvän eller vänner.
 
 
En snöig förmiddag begav jag och A oss till Wasa Club för min premiärmatch i hallen. Vi inledde med en kort regelgenomgång på vägen dit för att snabbt kunna börja slå boll väl inne i salen. Det gick lite småtrögt i början då jag hade svårt att bedöma styrkan i mina träffar (vilket ledde till många bollar i taket) samt slet hårt med att få in "back handen", men efter ett tag började jag få in ett bra flyt. Det blev till och med ett riktigt spel då vi testade att spela några matcher. Som tur är kunde A lägga lite band på sig så att jag fick några tröstpoäng. 
 
Jag måste säga att jag blev riktigt förtjust i squash! Mitt mål är att öva igång ett bra spel och sitter därför och söker runt på grundkurser. Kanske vore det något roligt för våren 2013.
 
 

11 kommentarer

Malin E

11 Dec 2012 21:03

Härliga löften!! Jag ska nog fila på mina med. Kanske man ska haka på dig, med 5 st?
Duktig du var som avverkade det sista löftet nu då :) Hade också velat prova det!!
Hoppas du har det bra i snön!!
kram

Svar: Jag tycker det är bra att haglets. Framför allt ska de vara positiva som tillför något bra till livet. Negativa och pressande löften går bort för mig. Hoppas du får en fin dag!
engnuttasocker.blogg.se

Jennifer

11 Dec 2012 21:13

sv: taack! :) Det är gott också! :D Allt blir gott med lite choklad till (nästan allt i alla fall, hehe)

Lina

11 Dec 2012 21:14

Kul med en ny aktivitet! :)

Svar: Eller hur? Ibland krävs det ett löfte för att jag ska ta mig tid att testa.
engnuttasocker.blogg.se

Saras träningsblogg

11 Dec 2012 21:16

Kuul, aldrig testat! var det skoj? :)

Svar: Det var superroligt! Testa, det är himla skoj och socialt!
engnuttasocker.blogg.se

Sofia

11 Dec 2012 21:30

Låter som bra löften tycker jag. Och kul med squash. Jag har lite samma grej för tennis tror jag. Har aldrig spelat men tycker det verkar väldigt roligt. :)

Svar: Har aldrig spelat så mycket racketsporter, men är helt klart biten :)
engnuttasocker.blogg.se

Camilla

11 Dec 2012 21:58

Kul, har också velat testa de - men inte blivit av. Ja skrev en lista förra året...men ja vet inte ens var den är. Får göra om inför 2013:)

Svar: Gör det och satsa på roliga löften som ger något positivt! Bort med den där negativa pressen.
engnuttasocker.blogg.se

Anna

11 Dec 2012 22:22

Vilka härliga nyårslöften :D

Svar: Jag tycker att löften ska generera något bra och inte stress. That is My thing :)
engnuttasocker.blogg.se

Marie

12 Dec 2012 08:40

Jag har aldrig testat och är inte så sugen på att testa heller, bollsporter är inte min grej. ; )

Svar: Jag är inte heller någon fantast av bollar men det här är liksom något annat.
engnuttasocker.blogg.se

Sofia

12 Dec 2012 09:45

Åhh vad roligt att du ska lära dig spela squash! Det är ju verkligen en askul sport! Sjukt jobbig, men kul :)

Svar: Jag tror att det blir jobbigare ju bättre man blir. Även om vi fick igång ett spel så blev det inte någon svettig match. Himla roligt!
engnuttasocker.blogg.se

Anonym

12 Dec 2012 12:23

Ja, de va Abs :) Testat den? :)

Svar: Nej men har hört om konceptet. Det blir 30-20-10-utbildningen för mig i helgen :)
engnuttasocker.blogg.se

Karin FoH

12 Dec 2012 18:16

Squash är riktigt kul ju! Har bara testat det ett par gånger, men gillar det verkligen. :-)
Kul nyårslöfte!

Svar: Är helt biten och kommer definitivt att spela fler gånger!
engnuttasocker.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej