Systrarnas hemmagjorda kalendrar 2012!

4kommentarer

Idag är det 1 december och det officiella startskottet för julpepp 2012 går. Hurra för julen, baket, myset och den underbara julmusiken!
 
Jag och min syster har en rolig tradtition, nämligen att ge varandra en julkalender varje år. De outtalade reglerna är att den ska vara hemmagjord, tillverkad med kärlek och innehålla något ätbart. Här och här hittar du tidigare års kalendrar med allt från klädstreck till hemmagjorde mistlar. Igår var det stora ögonblicken då kalendrarna 2012 överlämnades. Jag fick min överräckt av fyra små förväntansfulla ögon och skuttandes små syskonbarnfötter. "Titta, titta, moster, vi är också med i år och har hjälpt mamma!". Och visst var den fin? Det värmer i ett mostershjärta!
 
 
Min skapelse blev i år en kalenderorm där varje "svansdel" är en lucka. Ormen är tillverkad av ett par strumpbyxor, som fyllt med avklippta toalettrullar fyllda med godis och avgränsade mellan varandra med ett grönt sidenband. Ormens hjässa är självaste lucka 24. 
 
 
Den här jultraditionen är en av mina favoriter på hela året! Den kan verka lite vrickad, speciellt när min syster passerat 30, men vad är inte julen om en uppsamlig av just traditioner? Imorse skuttade jag upp ur sängen för att öppna första luckan och blev som 9 år igen. Har du någon tradition som är lite "udda"? Berätta gärna!

4 kommentarer

Anna

01 Dec 2012 19:55

Jaha, då hänger jag med :P
Ni är ju bara för duktiga, superkul grej!

Svar: Ja, det är roligt, kanske speciellt när man inte pysslar så mycket i övrigt så är det kul att göra det i alla fall en gång om året. Ha nu en fin adventshelg!
engnuttasocker.blogg.se

Elena

01 Dec 2012 22:36

Tack för tipset!

Svar: Glad första advent!
engnuttasocker.blogg.se

Lina

02 Dec 2012 09:14

Vilken fin tradition! Trevlig första advent!

Svar: Det samma!
engnuttasocker.blogg.se

milla

02 Dec 2012 17:11

Vilken rolig tradition :)

Svar: Lite pill innan men det är värt det. Hoppas du får en fin jul!
engnuttasocker.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej