Crosstraining - back to basic.

0kommentarer

Ny träningsglöd med SATS grymma gruppträningsklass ”Crosstraining”. Passet beskrivs som ett cirkelträningspass där deltagaren får utmana både kondition och styrka. Det ger lite en känsla av att vara tillbaka på gympan igen!

 


Den stora fördelen med passet är att du har möjlighet att ta i maximalt och verkligen pressa dig till det yttersta. Dessutom är de olika stationerna ofta lätta att anpassa efter eget tycke. Fördelarna är att du som deltagare inte behöver koordination, utan rörelserna är enkla. De är sedan lätta att ta med dig i ryggsäcken och använda i gymmet. Till råga på allt är det stor spännvidd på deltagarna på passen, vilket jag tycker är kul.

 

En nackdel enligt mig är att det är alltför stor variation mellan passen beroende på instruktör där upplägget kan skilja sig påtagligt från pass till pass. Det innebär att du kan behöva pröva dig fram innan du hittar en instruktör som har ett pass som just du gillar.

 

Jag är riktigt biten i Crosstraining som ser det som ett bra komplement till gymmet, cyklingen och pumpen. Mitt favoritpass äger rum på Fridhemsplan på tisdagmornar. Det ger en suverän och utmanande start på dagen. Jag vet även att en rad andra träningskedjor har likartade pass så håll utkik på just din anläggning!

Kommentera

Publiceras ej