Naturens dessert.

2kommentarer

Igår vankades det tjejkväll med middag och snack. Som ”fruktoman” tycker jag att de bästa desserterna är de som kommer från naturens godis, klyschigt nog. Därför fixade vi i ordning en härlig fruktsallad med äpple, päron, apelsin, kiwi och banan för att avrunda middagen. Den extra lyxiga känslan fick vi till genom att hacka ner honungsmelon och sharonfrukt, samt en näve russin.  



Fruktsallad går att äta tillsammans med en rad tillbehör: glass, grädde, yogurt… Ett av mina favorittillbehör är dock att äta Kesella till fruktsalladen, och då gärna en med smaksättning. Kesella är en kargprodukt som är rik på kalcium och protein. Me like! Det är även ett bra alternativ för den som vill dra ner på fettet och kolhydraterna men inte gå miste om god smak. Denna gång blev den Kesella vanilj, lagomt söt, lagomt syrlig. Toppa med kanel och njutningen är ett faktum.





Jag som inte äter laktos hoppar numera högt av glädje av att karg även kommit i Valios sortiment. Håll utkik!

2 kommentarer

Millan

12 Feb 2012 14:46

Fruktsallad gillar jag, men kesella till har jag aldrig testat. Kanske är dags för det sen :)



Annars kan jag tipsa om att göra en limeyoghurtkräm till: 1 lime, 2 dl matyoghurt, 1 msk råsocker, 1 tsk vaniljsocker. Använd såväl skalet som saften från limen. Riktigt fräsch till.

Sanna

25 Feb 2012 17:56

Oo tack för tipset! Lät som en fräsch röra.

Kommentera

Publiceras ej