Tänk organic.

0kommentarer

I senaste numret av Hälsa & Fitness läste jag en artikel om sund och hälsosam mat på restaurant. Jag som alltid är sugen på att pröva nya ställer var inte sen att pröva en av tidningens rekommendationer i Stockholm – Organic Green.



Jag måste säga att jag blev riktigt förtjust i det här stället! Lokalen var jättemysig och med en näst intill familjär känsla. Det kändes lättsamt och prestigelöst. Maten var god och vällagad som både är bra för kroppen och för miljön. Det fanns en hel del att välja på bland soppor, mackor, fikabröd, roliga ekologiska produkter och massor av hälsodrinkar. Jag bestämde mig för en broccolisoppa med tillhörande sallad (som var både laktosfri och veganisk!). Mina lunchsällskap prövade bland annat den vegetariska lasagnen och råkosttallriken och var nöjda.


 





Ett stort plus för det goda brödet som gick att plocka till maten. En stor klick med deras hummus gjorde lunchen! Dessutom är maten välanpassad för dem som äter vegansk mat eller mat utan laktos och gluten. De är även bra på att pleasa dem med som satsar på GI och LCHF-kost. Ett minus var dock att K fick fel mat där hennes paj bytts ut mot en lasagne.

Summan av kardemumman  - ett riktigt bra place!

Kommentera

Publiceras ej