Hajkbanan.

3kommentarer

Hajkbanan måste vara världens mest underskattade efterrätt! Varje gång jag gjort den blir alla helt paffa över hur gott den gamla slagdängan faktiskt är. Sist var när jag och A var barnvakter åt mina äldsta syskonbarn. Oerhört uppskattat må jag säga!

Hur gör man då?



Jo, gör ett långt smitt i bananerna och tryck ner chokladbitar. Vilken choklad det avgör du själv efter tycke och smak. Choklad av någon nötigare sort eller med nougat kan starkt rekommenderas!


 


Rulla om bananerna i folie..





… och in i ugnen på hög värme tills chokladen smält och frukten är varm.


 

Servera med glass. Mumma!

 

3 kommentarer

Millan

22 Jan 2012 13:38

Måste erkänna att jag faktiskt aldrig har gjort det. Kanske på tiden att testa snart..

Anonym

24 Jan 2012 15:37

Det bör du absolut! Riktig höjdare :)

Fröken Dill

26 Jan 2012 12:41

Kul! När jag var liten var ungefär samma rätt poppis, men det var After Eight-choklad som stoppades i bananerna som las på grillen.

Minns fröken Dill

Kommentera

Publiceras ej