Utomhusträning när den är som bäst!

7kommentarer

Jag älskar utomhusträning! I veckan har vi varit i A:s stuga med hans familj och njutit av den sista semesterveckan. När alla andra satt klistrade vid datorn passade jag på att träna i den fina omgivningen.

 

 

Jag började med en tanke på att springa milen, men som efter ett smärre problem med min runkeeper ledde mig till avbrott med intervallträning. Efter en löpsträcka på 6 km kom jag fram till vattenbrytet där jobbade 4 övningar, 1 minut vardera med 15 sekunders vila emellan, fyra varv.

 

1. Burpies

2. Klättrande planka

3. Step up-steg på hög bänk

4. Tricepspress

 

Därefter softjoggade jag hem. Tänk vilken njutning det är att få röra på sig ute! Bara jag, naturen och musiken i lurarna.

7 kommentarer

Karoline

30 Jul 2012 14:31

Låter alldels underbart!
det är ju fantastiskt härligt att träna ute på sommaren...så länge det inte spöregnar såklart!

Svar: Haha, nej, då stannar jag nog gärna inne :)
engnuttasocker.blogg.se

Sofia - ett bättre du

30 Jul 2012 22:40

Vackert! Utomhusträning är grymt :).

Svar: Riktigt härligt var det allt!
engnuttasocker.blogg.se

Camilla

31 Jul 2012 10:41

Ser underbart ut:) Gäller att ta vara på dagarna och ljuset!

Svar: Helt rätt! Tyvärr jobbar jag nu men försöker komma ut lite på luncherna.
engnuttasocker.blogg.se

Matilda

31 Jul 2012 18:42

Håller med :) Speciellt när svenska sommaren är så kort så ska man passa på att träna ute så gott det går ;)

Svar: Absolut! På gymmet kan det lätt bli trångt och jag tycker därför om att vara ute och att man har allt utrymme i världen. Det är bra det!
engnuttasocker.blogg.se

JoHo

31 Jul 2012 20:35

HÄRLIGT indeed! Att träna utomhus är det bästa! Lät för övrigt som ett gött pass, både löpning och styrka. Nice!

Svar: Man får passa på nu under sommaren. Jag försöker vara ute så mycket som det bara går!
engnuttasocker.blogg.se

Karin FoH

01 Aug 2012 22:24

Älskar också att träna utebi naturen! Med så fina omgivningar förstår jag att du njöt!

Svar: Det gjorde jag till fullo. Du verkar bo bra när det kommer till utomhusträning. Det är ofta jag ser fina bilder på din trädgård på bloggen!
engnuttasocker.blogg.se

Hanna

05 Aug 2012 13:23

Såg helt underbart ut!! Snacka om att jag blir avundsjuk när jag ligger här hemma och sjuk :( :P

Svar: Men stackare. Hoppas du kryar på dig!
engnuttasocker.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej