Inspirationsdag!

5kommentarer

I lördags hade vi instruktörer inspirationsdag på mitt ”hemma-SATS”.  Vi träffades för att träna tillsammans, ge varandra feed back, snacka teknik och lära känna varandra bättre. Det var oerhört roligt!

Var och en av instruktörerna hade fått i uppgift att förbereda två eller tre låtar inom sin gruppträningsform som vi sedan satte ihop till ett gemensamt inspirationspass. Resultatet blev ett nästan tre timmars lång träningspepp med allt ifrån cykel och pump, till Shape och Piloxing. Vi varvade träning med feed backsamtal och utvärderingar. Vi avlutande med några Sh´bam låtar för att verkligen pressa ut det sista av energi och kraft. Jihoo!


Vad gjorde jag då? Jo, jag fick äran att inleda passet och fick därför på mig att värma upp gänget samt lägga ribban för dagen. Till musik valde jag några av mina personliga favvisar. Vi började med att trampa igång till Anna Lidströms Freedom of my mind, en tokbra feel goodlåt som finns på Spotify. Sedan följde en sittande backe med tre motståndsökningar till I am sexy and I know it och en stående backe med sittande sprintar i lag till Ecuador. Vad har du för cykelfavoriter?

När jag satte mig på banan hem var jag helt slut men samtidigt fylld av massor av inspiration och energi inför kommande träningssäsong i cykelsalen. Dessutom fick jag åter påminnelsen om vikten av variation i träningen. Det märktes tydligt under Shape och Piloxinglåtarna hur anpassad min kropp är till min egen träningsrutin. Nu fick jag upp tändningen på att pröva på mer av dessa träningsklasser som jag aldrig varit på tidigare och har redan bokat in dem kommande vecka.

Instruera är bara så kul, kul!

5 kommentarer

Karro

18 Jun 2012 15:42

Vilken perfekt inspiratione dag. Den iden ska jag sno till höstens inspiration på mitt gym!

Sofia

18 Jun 2012 19:27

Åh låter superkul! :)



SV: Ja fast jag bor inte i Stockholm, så kan inte testa Squeezed up eftersom det inte finns i Göteborg. ;) Men nästa gång jag är i Stockholm, ska jag absolut se till att testa. :)

Sanna

18 Jun 2012 22:39

Karro, det får du göra. Superkul grej och ett bra sätt att lära känna varandra!

Sofia, du får ta det på nästa besök helt enkelt.

felicia

19 Jun 2012 22:55

underbart att hålla klasser och få folk att ta i det där lilla extra =D

Marta

20 Jun 2012 23:35

På spinningcykeln gäller taktfast, nästan lite meditativ musik. Gärna dj Tiesto! Och mycket trummor.



Superskoj med inspirationsdag! Det behövs emellanåt!!

Kommentera

Publiceras ej