Sanslöst god nougatkaka!

8kommentarer

Har du brådis att slänga ihop något sätt till fikabordet på midsommar? här kommer recpet på en busenkel nougatkaka som inte bara går snabbt att fixa utan är sanslöst god.


Nougatkaka
9 dl Havregryn
21/2 dl Strösocker
1/2 dl Sirap
3 tsk Bakpulver
1 msk Vaniljsocker
2 msk Vetemjöl
250 gr Smör eller Margarin
250 gr Nougat




Smält smöret och blanda ner allt annat, utan nougaten. Bred ut smeten i en långpanna och ställ in i ugnen på 175 grader i 10-12 minuter. När kakan är färdiggräddad, hyvla över nougaten och låt kakan svalna.
Min kaka skar jag i fyrkanter för att de ska bli lätt att ta få eller många, beroende på sötmagen.


 

8 kommentarer

Katarina

20 Jun 2012 10:35

Åh, ljuvligt gott!

Karro

20 Jun 2012 14:07

Älskar den kakan, brukar också baka den. Dubblesats, men OJ vad fort den tar slut. MUMS

Lisa

20 Jun 2012 16:33

Hej :) Bra blogg! Besök gärna min hälsoblogg och se hur jag lyckades gå ner 20 kg! Fitsporella.blogg.se

Sofia

20 Jun 2012 20:11

Men åh. Ser grymt gott ut! :)

Sanna

20 Jun 2012 21:58

Tack för alla kommentarer! Som sagt, snabbt och lätt ska det vara!

felicia

20 Jun 2012 22:55

sv: min gissning är att det är för att domlixom skalat bort halva moroten.. det är ju det innersta på moroten som är godast och vattnigast :)



å du, inte okej att lägga upp bild på dom där godsakerna, heeey sötsug! =D

HANNA

21 Jun 2012 00:46

vad tycker du om mitt nya linne?! :D

Karin FoH

24 Jul 2012 20:34

Bakade denna idag och ska servera den imorgon efter en grillmiddag. Brukar du servera den som den är eller med någonting till?

Svar: Jag tycker den funkar som den är men efter en grillmiddag skulle jag nog satsa på en bra vaniljglass till. Hoppas du gillar den!
engnuttasocker.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej