Sjukdom bortas bäst med snask.

3kommentarer

Det har inte riktigt varit min helg hälsomässigt. Efter en intensiv arbetsperiod fick jag vila och boom, då kom förkylning och huvudont. Sedan i fredags har jag kämpat emot feber och halsont och försökt leva efter mottot "att vara sjuk är inte ett fysiskt tillstånd, det är en inställning". Jag fick även känna på en av nackdelarna med att jobba som träningsinstruktör - bristen på vikarier med kort varsel när måendet inte är på topp. Det var med en stor ansträngning som jag tog mig igenom cykelpasset på söndag förmiddagen. Även om jag överlevde, mycket på grund av full lokal och träningssugna vänner bland deltagarna, är det långt ifrån att rekommendera. Usch vad jag var taskig med min kropp. Skäms. Men vad skulle jag göra?

Som tur är hade jag resterande delen av söndagen helt tom till förmån för att ligga och dega i soffan. Och vad passade då mer utmärkt än att upptäcka att Parrots fått in min nya passion i deras sortiment? Halleluja på den! Idag vaknade jag feberfri och relativt kry i övrigt. Kanske har jag hittat nötter med en speciell läkande effekt, elelr vad tror ni? 

3 kommentarer

Marie

11 Jun 2012 12:26

Det vore ju helt fantastiskt! Jag får testa det nästa gång jag blir sjuk, eller så får jag äta några varje dag så kanske jag inte ens blir sjuk nåt mer, någonsin! ; )

Karro

11 Jun 2012 22:05

Mumsigt. Men du träna med halsont... Ja,ja du vet. Du kunde ju ha stått på golvet o instruerat, det gjorde jag idag när jag inte hittade vikarie. Tänkte som så att jag gjorde det i vintras några gånger när klassen var överfull o jag gav min cykel till en kund. Så kunde jag ju även göra det idag, bara stammisar o alla var supernöjda att jag var tillbaka, på cykeln eller inte. Oj långt inlägg.... Krya på dig och var rädd om dig!

Sanna

11 Jun 2012 22:28

Marie, gör det, helt undebart goda med mycket smak!

Karro, du har helt rätt på alla sätt. Kände mig verkligen inte stolt efteråt utan snarare pyton. Tänkte faktiskt inte på att jag kunde stå på golvet, i alla fall vissa bitar. Bra tips, tack!

Kommentera

Publiceras ej