Cream cheese?!

3kommentarer

Igår var jag uppe med tuppen för att ta tåget för ett arbetsrelaterat möte. Kl. 5.50 stod jag på centralstationen redo att införskaffa en god frukost till resan. Vad blev det denna gång? Jo, espressohouse frukosterbjudande med macka och valfri varm dryck för 50 kr.




 


Valde en rykande chai-te och en macka märkt med texten "skinka" och satte mig till rätta på min plats. Till min stora förfäran innehöll dock mackan cream cheese(!). Jag som inte äter laktos kände mig lite smått lurad. Varför skrev det inte ut det på skylten liksom?! I brist på annat att äta fick jag dock truga i mig mackan i hopp om att kroppen skulle hålla i alla fall...



 


Mackan var helt okej, men långt ifrån nyskapande att tillerkännas någon större hurra. Dock fick jag lite inspiration till helgens frullar. Till min stora förfäran var det nämligen läskande gott med philadelphiaost, en smak jag inte känner tillräckligt ofta. Och konstigt är väl det eftersom Valio nu har både en cream cheese original och en med vitlökssmak. I helgen är det då jag som fyller kylen.

3 kommentarer

Mrs Sunshine

02 Mar 2012 15:20

Tack för titten och fin kommentar hos mig! Kul att jag hittade hit, gillar det jag ser:-)



Ja, dessa inplastade mackor är väl inte direkt någon större smakupplevelse. Ibland måste man helt enkelt bara bli mätt:-)



trevlig fredag

Nadja - nadjaskitchen.se

07 Mar 2012 15:26

Ja den där mackan var nog så god som en köpemacka kan bli från sådana ställen. Det är bättre att köpa (eller baka) ett gott bröd och göra smörgåsen själv. Cream Cheese är supergott tycker jag, helst naturell som jag smaksätter själv.

Sanna

08 Mar 2012 10:14

Nöden och stressen hade denna gång ingen lag. Hade spetsat på ett av de mer intressanta frukostställena på centralen men de föesta öppnade efter 7 :( Men tet gav kryt i alla fall!

Kommentera

Publiceras ej