ViPR.

0kommentarer

I helgen var det dags för mig att pröva på SATS nyhet inom gruppträningen; ViPR. Enligt SATS hemsida är ViPR ett gruppträningspass med fokus på coremusklerna och pulsträning. Passet utgår ifrån enkla basövningar som deltagaren utför med det nya träningsredskapet ViPR, en förkortning av "Vitality, Performance, Re-conditioning".

 


Min upplevelse av passet var att det var ett roligt sätt att träna de stora muskelgrupperna. Rörelserna var enkla och det var lätt att följa med instruktören. Det nya träningsredskapet var lätt att använda och var ett roligt inslag i passet. Ibland kändes dock redskapets tillämpning i övningarna lite ”krystat” där övningen hade kunnat genomföras enklare utan ViPR.


 


Jag skulle vilja beskriva passet som en gruppträning med fokus på funktionell träning. Axlarna fick sig en rejäl utmaning och mina coremuskler sattes på prov i diverse stående positioner. Däremot kände jag inte den pulsträningen som utlovades.


Jag kommer absolut att gå på ViPR fler gånger. Jag rekommenderar passet till den som dels vill testa något nytt, men som söker en variation på bodypumpens träning av ben, rygg och axlar eller som gillar crosstrainingspassens enkla och lätthanterliga rörelser. Enjoy!

Kommentera

Publiceras ej