Vilodag? Massage!

8kommentarer

Efter en intensiv helg, tre instruktörspass på cykeln, tre dagar i rad, var benen trötta och huvudet halvt avstängt. Därför valde jag att ta en välbehövd vilodag igår. Jag struntade i det fina vädret och bokade in mig på en massage direkt efter jobbet på mitt favoritställe. Därefter köpte jag take away, pysslade lite i lägenheten och avslutade genom att mysa ner mig i soffan och tittade på serier.

Tänk att jag framlevt mina 25 första levnadsår utan att gå på massage en endaste gång! Första gången jag bokade tid blev jag verkligen paff över hur ofantligt stela mina muskler vad. Visst hade jag känt att datorarbetet satt sina spår på axlar och rygg, men att även höfter och ben var så fulla med muskelknutar kunde jag inte ana. Massagen har verkligen fått mig att tänka till över mitt levnadssätt och hur mycket spänningar som sitter i min kropp. Företeelser som fel skor, snedbelastning och över/underträning blir tydliga och jag har försökt att ta till mig av resultaten.



Jag har börjat inse vikten av att ha en avslappnad och ”knutfri” kropp. Jag har fått en ökat förståelse för hur en stel rygg och ben kan påverka resten av kroppens balans och välmående. Nu försöker jag gå på massage en gång i månaden och ser det som välinvesterade slantar. Efter 55 minuter är jag avslappnad och mjuk som en degklump. Nytt beroende, helt klart.

8 kommentarer

Karro

23 May 2012 19:12

Lyx, jag borde också gå på massage en gång i månaden. Det är ju precis som du skriver. Mycket välbehövligt!

Amy's piece of cake

23 May 2012 20:07

Vilodag låter toppen och så även massage som är härligt för trötta muskler!

felicia

23 May 2012 20:21

sv: ja de va en riktigt underbar lunch där i solen vi hade :)



härligt med massagen :) har du ont om pengar, får du komma och få den hos mig, tar 200 för en helkropp & är utbildad friskvårdsmassör. :)

Camilla - Millasträning

23 May 2012 21:12

Det är verkligen något jag borde lära mig att unna mig, som du säger är de något kroppen mår bra av.

Sofia

23 May 2012 21:19

Låter ju som en helt perfekt dag! :D Och så skönt med massage, eller jag vet iofs inte hur skönt det skulle vara för jag har garanterat knutar och spänningar överallt. Men välbehövligt skulle det vara iallafall. :)

Sanna

23 May 2012 21:45

Vad kul att så många blev peppade! Själv har jag varit tämligen dålig på att uppfylla min löfte om ett besök i månaden men har redan nu gjort framsteg genom att boka in en ny tid!

Sanna

23 May 2012 21:46

Svar till Felicia; det borde jag göra!

Karin FitnessochHälsa

24 May 2012 15:55

Massage är underbart. Väl investerade pengar och perfekt att få på en vilodag!

Kommentera

Publiceras ej