Mackbegäret ledde till Dinkelklämmor.

5kommentarer

Jag har verkligen gått och blivit en mackfantast (kan det vara en undermedveten motdemonstration mot LCHF-trenden mån tro?)! I veckan prövade jag i sann mackbegärsanda Pågens nya Dinkelklämmor. Mackorna sägs innehålla bra med fullkorn, dinkelmjöl, dinkelkärnor och massor av annat bra. Dessutom innehåller brödet surdeg som är bra för magen.

 

 

Jag tyckte att brödet var gott och gillade smaken. Kanske var det en aning torrt men det var inget som inte kunde lösas med gott pålägg. Det var lite kul med sugdegssmaken som verkligen kom fram för att vara ett vanligt ”butiksbröd”. Inte en solklar favroit men ett bra bröd för matsäcken eller till vinters skidbackemellis.

5 kommentarer

Helena

07 Nov 2012 22:22

Jag är också en riktig brödfantast och kommer att fortsätta äta bröd. Ofta bakar jag brödet själv och ibland även surdegsbröd.

Svar: Jag har inte bakat surdeg själv någon gång. Vill dock testa det!
engnuttasocker.blogg.se

Karin

08 Nov 2012 03:04

Gud vad jag saknar sådant "svenskt bröd på påse":D

Karin

08 Nov 2012 03:04

Gud vad jag saknar sådant "svenskt bröd på påse":D

Svar: Jag kände också att jag saknade bröd när jag bodde utomlands. Svenskt bröd är faktiskt himla gott!
engnuttasocker.blogg.se

Karoline

08 Nov 2012 11:17

Älskar bröd! Måste nog ta och baka lite bara för det ;O)

Svar: Nybakat är såklart bäst :)
engnuttasocker.blogg.se

Sofia

08 Nov 2012 15:42

Åh sånna där "klämmor" gillar jag faktist. Ser fram emot när deras nya småvört kommer!

Svar: Åh, det ska jag också hålla utkik efter :)
engnuttasocker.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej