Mitt löfte i gymlokalen - våga testa nytt!

3kommentarer

Morgonpass på gymmet. Tystnad och lugn. Plats och utrymme. Precis vad jag behövde. Dagen pass hade fokus på kondition och uthållighet med löpning varvat med crosstrainern. Svettigt men härligt!

Jag har fått mycket inspiration från andra träningsbloggar om nya och roliga stryrkeövningar och jag har därför introducerat ett nytt inslag i min gymrutin. Jag har nu lovat mig själv att pröva en ny övning eller maskin varje gång jag besöker gymlokalen. Det är mitt sätt att försöka öka variationen i min träning samt komma över min rädsla för strykemaskinerna (är mer för att jobba med fria vikter och kroppen). Sagt och gjort; idag intog jag chins/dipsmaskinen. Ett sett med 10 x 2 chins och 10 x 2 dips med lite vikthjälp av maskinen blev en bea start. Kändes som att det tog riktigt bra precis där jag ville. Superkul!

Hoppas ni får en bra torsdag därute!
 

3 kommentarer

Lina

13 Nov 2012 21:54

Jag tänkte faktiskt samma tanke igår när jag entrade gymmet. jag ställde mig på crosstrainern, något jag aldrig brukar göra, så tänkte jag att kanske ska jag försöka prova någon ny maskin typ en gång i veckan. försöka variera träningen lite mera och utmana!:) Bra idé!!

Svar: Jag gillar det redan. Nu senast lekte jag lite med kettlebells som jag annars aldrig använder. Hoppas på att få se lite av dina nyupptäcker!
engnuttasocker.blogg.se

Camilla - Millasträning

21 Nov 2012 00:53

Jag är inne lite på samma sak, men för mig handlar det om att våga mig förbi löpbandet in i gymmet. Vet nog egentligen hur ja ska göra, men lika bekväm som jag är i geuppträningssalen lika obekväm är jag i gymmet.
Men en ny då och då :)

Svar: Jag var också rädd för löpbandet tidigare mest för att jag hade svårt att få in steget och tyckte det var lite läskigt att det rullade. Men nu springer jag alltid i gymmet! Hoppas du lyckas komma över din rädsla!
engnuttasocker.blogg.se

Camilla

23 Nov 2012 20:01

Jag va kanske lite otydligt, och framför allt så skrev jag från telefonen (ser ut som en kratta skrivit..)
Löpbandet har jag inga problem med, crosstrainer och roddmaskin är också mina vänner. Det är de där stora läskiga gymmet med stora killar & tjejer som är lite obekvämt;)

Svar: Jaha ojdå. Så kan det bli ibland :) oavsett vad kan det vara kul med omväxling.
engnuttasocker.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej